Mobiel abonnement omzetten naar sim-only

september 18, 2016

Mijn telefoonabonnement loopt in oktober 2016 af, dus het was voor mij de hoogste tijd om mijn abonnement te verlengen. Twee jaar geleden heb ik een abonnement afgesloten bij Te.le2. Ik nam een abonnement met telefoon. Een Samsung galaxy S5. Het eerste half jaar betaalde ik een gereduceerd tarief en daarna betaalde ik anderhalf jaar 34 euro per maand. Daarvoor kreeg ik ook nog 300 belminuten en 1,5 gb internet.

Kosten
De kosten voor mijn abonnement waren aan de hoge kant, maar daarbij komt natuurlijk wel dat je er een telefoon bij krijgt. Een telefoon die overigens volledig aan mijn wensen voldoet. Nu nog steeds. En daarom heb ik ervoor gekozen om geen nieuwe aan te schaffen, maar voor 2 jaar een sim-only abonnement te gebruiken. Ik blijf bij dezelfde provider en heb nu een onbeperkt abonnement afgesloten voor 16 euro per maand. Een daling van mijn maandlasten met 18 euro en daarbij kan ik ook nog eens onbeperkt bellen. Een prima deal voor mij.

2 om 2
Mijn vorige telefoon was de Samsung galaxy S2. Daar heb ik ook 4 jaar in totaal mee gedaan. 2 jaar een abonnement met telefoon en vervolgens weer 2 jaar een sim-only. Vroeger, in het tijdperk van de Nokia 3310, ging een mobiel vele jaren langer mee. Nu houd ik rekening met een levensduur van 4 jaar. Zo blijven voor mij de kosten ook binnen de perken.

Kosten voor bellen verdwijnen?
Er wordt steeds minder getelefoneerd. Dit heeft te maken met de opkomst van de smartphones. WIFI is tegenwoordig vrijwel overal vrij verkrijgbaar, waardoor iedereen de mogelijkheid heeft om zonder kosten via internet te bellen of berichten te versturen. Ik ben benieuwd hoe deze trend zicht voort gaat zitten in de komende jaren. Op dit moment bel ik nog wel regelmatig en heeft het ook nog steeds de voorkeur boven het sturen van een bericht of bellen via internet. Behalve als ik op vakantie ben, dan vind ik het ongemak niet opwegen tegen de kosten die je moet maken om te bellen vanuit het buitenland.

Bel jij nog veel? Wat betaal jij voor jouw  mobiele abonnement?


You Might Also Like

13 reacties

  1. Ik bel heel weinig, eigenlijk alleen met mijn ouders. Ik heb ook sim only. 1MG en 200 bel minuten. Ik,ga er nooit overheen en het is 15€ p maand. Mij tel is van 2013 en doet het nog. Mocht hij stuk gaan en vervanging nodig hebben ga ik naar een telefoon winkeltje in de buurt en koop ik een sim look vrije tweede hands phone, die is rond de 150€ en kan ik in een keer betalen. Gr. M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een simyo sim only 100 bel/sms min. 500 mb voor 11 euro ga er nauwelijks overheen.gr.silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop al jaren gewoon zelf mijn telefoon ± € 100 als het echt allemaal niet meer werkt (telefoon gaat idd een jaar of 5 mee) en een sim only.
    Mijn abbo loopt in november af en het wordt tijd dat ik weer eens rond ga kijken want dit kan echt goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een abonnement met sim only, maar geen mobiel abonnement. Ik gebruik wifi waar dat kan (thuis en op het werk) en als dat niet kan, dan heb ik geen internet. Kosten €4,50 per maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een abo bij hollandsenieuwe en dat kost EUR 8 per maand. Ik heb 300 belminuten en 500 mb (dat laatste was een actie). Ik kom er altijd mee uit. Een mobiel kocht ik zelf maar ik kreeg wel korting toen ik mijn abo erbij verlengde. Ik verwacht niet dat ie 4 jaar meegaat, ik heb niet zo'n dure.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb mijn iphone in okt. 2012 gekocht voor 700€, daarbij heb ik al sinds toen een sim only abonnement van 4 euro per maand voor 250 minuten of 250sms. Databundel heb ik niet, ik heb bijna overal wifitoegang en soms ben ik dan maar een half uurtje offline: ook prima.
    ik vermoed dat mijn telefoon nog wel een jaar meegaat, misschien nog wel twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben beide een prepaid en doen ongeveer met 20 euro 9maanden.
    Wij bellen weinig en als we thuis zijn gebruiken we de pc of erger we gaan op bezoek bij mensen ;-) mijn telefoon is al 7 jaar oud en voor 50 euro toen gekocht een handig ding zonder wifi alleen sms en bellen en evt een foto maken.
    Voor meer hebben we het niet nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een jaar geleden een abonnement mét telefoon afgesloten bij t-mobile. "Kreeg" toen de nieuwste Experia, met 500 MB internet en 250 belminuten/SMS. Alles bij elkaar 2 jaar voor 17 euro per maand. En een eigen eenmalige bijdrage van 300 euro voor de telefoon. Prima deal. Het is een hele fijne telefoon. En ik hoop dat ie ook 4 jaar meegaat. Over een jaar sluit ik waarschijnlijk ook een sim-only abbo af. Eens kijken of ik dan mijn internetabbo houd, of in ga perken. Even een kosten-baten-plaatje maken tegen die tijd. Want T-Mobile heeft wel een aantal voordelen, maar heb ik die ook echt nodig? Of kan ik ook wel toe met een veel goedkoper abonnement?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb sim-only en betaal 4 euro per maand, ik heb alleen geen internet op mijn telefoon. Dus als er geen wifi is dan kan ik geen gebruik maken van het internet.
    Ik heb daar zelf geen problemen mee, bijna overal is wel wifi tegenwoordig.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik voor mezelf ga beginnen, ga ik voor het eerst in jaren zelf betalen voor m'n telefoon en abonnement... Dat is even wennen dus :-) Ik heb nu al jaren een iPhone 5c van m'n werk, maar ik heb geen idee wat ik ga kiezen. Waarschijnlijk iets met een ouder model, dat scheelt vaak enorm in de kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb al jaren een sim-only.
    Telefoon koop ik altijd los als hij kapot is, daar heb ik dus verder geen kosten van bij de provider.
    Voor mijn Abonnement betaal ik € 4,35 per maand, daarvoor heb ik 150 bel minuten en 100 smsjes + onbeperkt bellen met 5 telefoonnummers die ik zelf gekozen heb en dezelfde provider hebben (zij bellen ook onbeperkt naar mij)
    Ik heb geen internet abonnement op mijn telefoon, dat vind ik niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een iPhone 6 met een abonnement van € 55 per maand. Zodra het kan sluit ik een sim-only abonnement af en wordt dit huidige abonnement opgezegd. Bel wel veel en krijg ook de kosten vergoed door het werk (€ 40 per maand) dus uiteindelijk valt het mee qua kosten. Als ik een sim-only heb dan daalt die vergoeding waarschijnlijk wel, maar heb ik per saldo € 0,- aan kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ook al jaren sim only, wel fijn ook.. de ene x doe ik er 3, 4 jaar mee een andere x helaas maar 3 maanden door een beker yogo omdat ik zo onhandig was de mobiel op de eettafel te leggen ....
    heb een abonnement van 10 euro bij hollandsnieuwe. ik bel niet zo veel, alleen huisarts, ziekenhuis(orthoptist voor de kinderen), school (ziekmelden) af en toe een bedrijf etc ;) rest gaat via mail, whatsapp enz

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten