Woonwoensdag; Jeroen

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - september 28, 2016

Naam, leeftijd, gezinssamenstelling:
Jeroen - Man(43)  Alleenstaand

Werk en inkomen/overige inkomsten:
Ik werk 40 uur per week voor netto EUR 2.900 per maand.
Beschrijving woning/locatie:
Benedenwoning op de begane grond van een rijtjes woning uit 1930. (oppervlak 87 m2)
In een randgemeente van Rotterdam.
Waarom heb je gekozen voor deze woning met bijbehorende kosten? 
Beneden woning in een wijk op loopafstand van het centrum. Open keuken en woonkamer met openslaande deuren naar de tuin op het zuiden. Omdat de woning in 2006 gerenoveerd was met HR++ glas, plavuizen met vloerverwarming, en een nette badkamer kon ik er zonder kluswerk intrekken.Veel andere huizen waren wel goedkoper, maar daar moest dan nog veel aan gebeuren.
Soort hypotheek/ waar afgesloten/ hoogte hypotheek/kosten per maand? 
Zonder hypotheek gekocht. Betaald met spaargeld en levensloop-tegoed. (20% belastingvrije opname in 2015)Koopsom was EUR 180.000
Hoeveel kon je destijds lenen? Vind je de woonlasten in verhouding met het inkomen?
Ik heb niet gekeken hoeveel ik kon lenen. Vooral gekeken hoeveel ik met m'n spaargeld kon betalen.


Wil jij ook eens meewerken aan Woonwoensdag? Doen! Het kan volledig anoniem en de vragenlijst ontvang je per mail. Aanmelden kan via info@in10jaarfo.nl

 
 Meer verhalen lezen?  Op de pagina woonwoensdag staan alle verhalen van de afgelopen periode.

  • Share:

You Might Also Like

13 reacties

  1. Het zou interessant zijn als Jeroen vertelt hoe hij die € 180.000 bij elkaar heeft gespaard op zijn 33e! Ben daar erg benieuwd naar, goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, gewoon simpel blijven leven na je opleiding, kritish zijn op je uitgaven. Veel investeren met het geld dat je over hebt en voila! Of een goede erfenis ;-)

      Verwijderen
    2. Inderdaad gewoon zuinig geleefd. Gelukkig geen erfenis.

      Verwijderen
    3. Voor de duidelijkheid: De aankoop was in 2015 toen was ik 42 jaar oud.

      Verwijderen
  2. Wauw, fijn hoor, een huis met uitsluitend spaargeld betalen. Dat geeft veel ruimte om geld aan andere zaken dan aan woonlasten uit te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bravo, heel goed bezig! Zijn er maar weinig die je dit na doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw. Mooi dat je dit zonder hypotheek hebt kunnen kopen. Goed van je dat je zoveel hebt kunnen sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WoW wat een voorbeeld! Mag ik vragen hoe je dan nu omgaat met je geld? Geef je veel uit, investeer je veel, spaar je veel of ??
    Zou je geen behoefte hebben aan meer vrije tijd bijv, nu je heel lage maandlasten hebt?
    Hoor het graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn uitgaven (behalve de woonlasten) zijn niet veel gewijzigd sinds de aankoop. Door de lagere woonlasten spaar en beleg ik nu wel nog meer. Ik spaar nu maandelijks standaard 1000 EUR naar Meesman index beleggen.

      Ik heb geen enorme behoefte aan meer vrije tijd. Ik wil wel zorgen dat ik eerder met pensioen kan want hoewel ik een leuke baan heb, lijkt me tot 70 doorwerken minder leuk.


      Verwijderen
  6. Dat is een bijzonder voorbeeld zeg! Helemaal zelf gespaard. Dat doen niet veel mensen je na. Hoeft ook niet natuurlijk, op zich is het niet erg om een kleine hypotheek te hebben. Maar dit is ook wel echt een bijzonder verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nu nog een vrouwtje erbij en het zwitserleven kan beginnen;)

    BeantwoordenVerwijderen