Ben jij voorbereid?

november 29, 2016
Na mijn bevalling in het ziekenhuis mochten we al snel naar huis. De bevalling ging niet helemaal zoals het zou moeten, maar met een knip en vacuumpomp kwam onze dochter toch gezond, maar met een punthoofdje, ter wereld. Om 2:00 's nachts kwamen we thuis. De eerste nacht ging prima, al kwam er van slapen niet veel terecht. Na een dag kraamzorg stonden we er de volgende avond en nacht weer alleen voor.

En toen kwam er 's avonds rond 22:00 geen water meer uit de kraan. Er was ergens een leidingbreuk en ze hadden nog niet ontdekt waar de breuk zat. Ondanks een volle voorraadkast met genoeg eten en drinken, hadden we geen flessen water op voorraad. Aangezien ik borstvoeding gaf, was dat geen direct probleem, maar ik had wel een flinke wond die verzorgt moest worden. Naar het toilet gaan kon niet meer en spoelen dus ook niet. De storing duurde uiteindelijk de hele nacht. Dat was niet prettig kan ik je vertellen. Gelukkig kwam er rond 8 uur weer schoon water uit de kraan en konden we alles weer gebruiken, maar het heeft ons wel even aan het denken gezet.

 Juist op het moment dat alle winkels gesloten waren, zaten wij zonder water. Het water hadden we die nacht niet nodig om te drinken, maar wel voor de wondverzorging. Je begrijpt dat er nu wel een 6-pak water in onze voorraadkast staat, voor het geval dat. Het halen van een zaklamp en dergelijke staat nu ook op ons lijstje. Ik dacht dat wij goed voorbereid waren met onze voorraadkast, maar nu bleek dat het dus helemaal niet het geval was.

Heb jij een noodvoorraad voor het geval er geen water/elektriciteit is?

9 opmerkingen:

  1. Oh, dat is schrikken! Zeker net na je bevalling moet je daar niet aan denken zeg.
    En nee! Dat hebben wij dus ook niet. Wel een zaklamp in de meterkast, voor als het licht uitvalt, maar geen flessen water. Heel goed dat je ons er even op wijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei! nee totaal niet voorbereid. Maar we hebben hier wel wat 'avondwinkels' waar het wel te krijgen is...denk ik. En anders spoelen met bier :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je geen inbouwtoilet hebt kun je water uit het spoelreervoir halen. Moet je wel even koken voor je het gebruikt ivm bacteriën

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar ook niet voorbereid, ten minste niet bewust. We hebben nog 2 flessen uit Frankrijk van de laatste zomervakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wij wel ik heb nl ook al een keer zo iets bij de hand gehad.
    Geen water uit de kraan en dat duurde uren, er werd hier bij de ah water geplunderd.
    Sindsdien heb ik altijd 20 liter water in voorraad staan.
    En bij een preppers site gekeken en geleerd van die site!
    Iedereen zou wat voorraad moeten hebben met water en eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik ben voorbereid. Heb water(iets meer dan een sixpack) een goed gevulde voorraadkast, lampen,kaarsen en een petroleumstelletje om op te koken. Omdat ik in een gebied woonde waar veel uitval was, ben ik dat gewend, en ook hier heb ik er al een aantal keer gebruik van mogen maken. Ook handig bij onverwachte ziekte of noodweer, dat je dan de deur niet uit hoeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie gezonde dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een stress. Mijn nichtje is na de geboorte met haar dochter naar een haptonoom geweest. Haar dochter huilde daardoor iets minder. Dat ook kinderen stress kunnen oplopen bij geboorte. Ik wist het niet.
    Ook jij hebt veel stress gehad. Zonder water in dit geval enorm. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. flessen water heb ik nooit in huis.. wel heel veel andere dingen.. denk dat ik mn man naar een tankstation had gestuurd oid.. duur..:( of uitzoeken waar wel water is en daar water halen met wat lege flessen ;)

    ook al zo'n heftige bevalling.. ik ben ook bevallen met vacuumpomp :( moest helaas 24 u blijven door langdurig gebroken vliezen en dochter begon met een lage apgar van 4. de dag erna rond 18 u thuis. kennis gemaakt met kraamhulp maar meer ook niet :S bizar om er bij je eerste al zo snel alleen voor te staan ;) heel onwennig haha

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.