Een nieuwe investering

december 17, 2016

Zojuist kwam er weer een mooie crowdfunding voorbij en hier heb ik 500 euro in geïnvesteerd. Het is ondertussen het 5e project waarin wij geïnvesteerd hebben. Tot op heden naar volle tevredenheid, aangezien alle projecten nog volgens verwachting verlopen.

Het nieuwe project is van proeflokaal bregje met een looptijd van 48 maanden en een jaarlijks rendement van 7,5%. Gisteren was ik te laat om te investeren bij een crowdfunding van la cubanita. De fundings lopen steeds sneller vol. Toch blijf ik bij mijn huidige manier van investeren. Minimaal 4 sterren, oftewel behoedzaam investeren.

Ook volgend jaar willen wij weer in een aantal projecten investeren om op deze manier niet alleen te richten op het aflossen. Uiteraard met geld wat over is, want je neemt natuurlijk altijd een risico.

De funding staat nog open, dus voor de liefhebber:

https://www.horecacrowdfunding.nl/projecten/detail/proeflokaal-bregje-woerden

Mijn investeringen zijn te volgen via de pagina crowdfunding in het menu bovenaan deze blog.

You Might Also Like

8 reacties

  1. Toch eens goed over nadenken of dit iets is voor ons. We denken er al een tijdje over na, maar we durven nooit de stap te zetten mbt het risico dat je neemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt een flink risico, Groene Glitter. Horeca kan bijvoorbeeld hard geraakt worden al de economie weer eens in een dipje raakt en mensen ontslagen worden. Projecten gaan ook vaak het eerste jaar goed, dus dan lijkt het heel wat. Maar dan heb je nog niet eens je eerste inleg terug. Dus wees inderdaad maar voorzichtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fabiooltje: crowdfunding komt zeker met risico's, ook in de horeca. Maar zoals jij het stelt is wel wel heel zwart-wit. Je kunt de risico's ook inperken, door alleen te investeren in projecten die een defensieve rating hebben (er is dan (meer vermogen/cash flow dan dat terugbetaling van de lening). Bij dit platform investeer ik alleen in 4 en 5 sterren projecten. Het risico is dan wel aardig beperkt. Bovendien investeer ik alleen in concepten die booming zijn en/of zich al bewezen hebben, zoals La Cubanita en Proeflokaal Bregje. Maar zekerheid is er nooit, net als bij beleggen.

      Verwijderen
  3. Ik was van de week ook te laat, heb vanmorgen € 250,00 geïnvesteerd in hetzelfe project. Ik zal dit weekend ons overzicht weer eens bijwerken. Overigens, ik blijf zeggen dat ik aan risicospreiding moet gaan doen, want ik heb nu één crowdfundingproject van het bedrijf La Cubanita en vier van Proeflokaal Bregje, overigens allen van dezelfde oprichters.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er wordt aardig wat geblogd over crowdfunding de laatste tijd! Ik zie crowdfunding zelf niet als investeringsstrategie. Ik heb het twee keer gedaan omdat ik het leuk vond om te doen. Het waren projecten waar ik in geloofde en waarvan ik het de mensen gunde. Verder hou ik het bij een combinatie van aflossen, sparen en beleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een bedrag open staan in crowdfunding. Het geld zou ik kunnen missen en heb het gespreid. Voor 100 of 200 Euro per project. Dan loop je het minste risico. In totaal staat er 1200 open en daar heb ik al 450 van terug. Leuk om op deze manier projecten te steunen, waar ik zelf ook achter kan staan. Eventuele winst is extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zelf ook wat geld gestopt in crowdfunding, maar zie er voorlopig vanaf. Als je het puur vanuit rendementsoogpunt bekijkt is het risico denk ik te groot. Zie ook de volgende link van een andere blogger:
    http://cheesyfinance.nl/wp/index.php/2016/12/11/crowdfunding-overview-yields-and-defaults/

    Het neerwaarts risico is zoveel groter dan het opwaarts, wat gemaximaliseerd is op het rente percentage waar je op inschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen dat er zoveel gecrowdfund wordt. Ik blog er zelf ook met regelmaat over. Ik doe het zelf al 4 jaar en heb ik die tijd heel veel geleerd. Crowdfunding is dus meer dan geld investeren. Het is ook een stukje strategie (zoals jullie ook doen) en ervaring. Sommige branches doen het nou eenmaal beter dan anderen en de zekerheden per project willen nog wel eens verschillen. Mijn leerschool is een dure geweest (rendement 0 na 4 jaar) maar ik heb wel heel veel geleerd. Ik verwacht dan ook in 2017 positief rendement te behalen. Succes in ieder geval met jullie investeringen!

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten