Kerstpakket 2016

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - december 16, 2016

Een kerstpakket doet mij altijd denken aan vroeger. Toen we het kerstpakket van onze vader open mochten maken. Zo'n heerlijk ouderwets (vr)eetpakket vol met producten die we bijna niet gebruikten. Maar het uitpakken was zo spannend. Gisteren kwam mijn man thuis met zijn kerstpakket en meteen voelde ik weer het enthousiasme om het pakket open te maken. Hij had een erg leuk pakket dit jaar, een heus winterbbq pakket. De inhoud kan je wel bedenken. Het pakket bestond uit enkele producten, maar kwalitatief erg goed, producten die langere tijd mee kunnen gaan.

Mijn kerstpakket krijg ik volgende week tijdens de kerstborrel. Alhoewel.. kerstpakket, het kan natuurlijk ook een bon zijn. Geen idee hoe creatief ze dit jaar zijn geweest. Het kerstpakket vind ik altijd een mooie blijk van waardering. Soms zit er iets in wat goed van pas komt, maar we hebben ook vele jaren gehad waarbij we de pakketten aan een ander hebben gegeven. Zo komt het toch nog goed van pas.

Naast onze eigen pakketten willen we dit jaar ook nog kerstpakketten maken voor onze ouders. Mijn vader is met pensioen en mijn moeder werkt niet, ook schoonmoeder werkt niet meer. De komende week ga ik dus maar eens 2 manden met levensmiddelen en cadeautjes vullen. Als bedankje voor de hulp die we in de afgelopen periode hebben gehad, dat was ook een baan op zich :) .

Heb jij al een kerstpakket gekregen of verwacht jij er nog 1? Wat was het leukste/stomste kerstpakket die jij ooit gekregen hebt?

 

  • Share:

You Might Also Like

11 reacties

  1. IK heb er inderdaad goede herinneringen aan! Ikzelf krijg geen pakket meer. Hooguit een fles wijn. Mijn moeder kreeg ooit een pakket waarbij producten op of al over de datum waren. Dat was wel het dieptepunt. Wat ik een erg leuke vond was dat ik zelf mocht kiezen. Er waren een aantal cadeau's geselecteerd en iedereen mocht iets uitkiezen. Daar zat ook een traditioneel pakket tussen, maar ik ben toen gegaan voor een set handdoeken. Daar maak ik nog steeds met veel plezier gebruik van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik moet ook nog even wachten. Tot bij het kerstontbijt volgende week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om dat voor je ouders te doen.

    Als thuisblijfmoeder krijg ik geen kerstpakket, maar m'n man krijgt er wel één. Die hebben we gisteren dus samen uitgepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit jaar heeft het bedrijf waar ik werk besloten geen kerstpakketten uit te delen. Het gaat, in het totaalplaatje, om een relatief kleine besparing. Deze besparing weegt m.i. niet op tegen het signaal dat je er mee afgeeft naar de medewerkers. Het gaat mij niet eens zo zeer om het pakket zelf, maar wel dus om het signaal...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tijd voor een andere werkgever... als ze al gaan lopen beknibbelen op dit soort dingen...

      Verwijderen
    2. Mijn man had dat ook 1 jaar, maar daar kwamen ze daarna weer snel op terug! Dus nu wel weer een pakket voor hem, weliswaar elk jaar minder luxe.
      Zelf krijg ik geen pakket maar gaan we met het team uit eten. Ook leuk (doen we nooit namelijk).

      Verwijderen
  5. als zzp-er verwacht ik niets van de ouders van mijn opvangkinderen (komt er wel iets is t erg lief en wordt het zeker gewaardeerd) wel net een cadeau besteld voor de hulp (was niet zo goed in t plannen.. had t willen kopen en zelf geven maar even vergeten hoe snel de tijd gaat en ze volgende week niet komt omdat ze gister een operatie had.. ze komt pas na de kerst weer.. dus laat het thuisbezorgen ;) )

    mijn man krijgt meestal een jumbo bon aangezien dat hun grootste klant is... en maandelijks een groentepakket dus ook net voor de kerst een groentepakket en dan net wat groter dan normaal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het allermooiste kerstpakket dat ik ooit heb gekregen was toen ik in een hele moeilijke situatie zat en hele lieve vrienden me hun kerstpakket gaven. Ik vond dat zo'n mooi gebaar.

    Leuk idee van je om pakketten te maken voor je ouders en schoonouders!

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb precies dezelfde jeugdherinneringen! Mijn vader kwam ook thuis met kerstpakketten. Als zzp-er krijg ik ze zelf helaas niet. En mijn man krijgt van zijn werk meestal simpelweg een cadeaukaart.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij mij op het werk word het pakket steeds kleiner en soberder, op zich snap ik dat wel en vind het niet echt erg, maar het is wel jammer want dit jaar leek het meer op een pakket van de voedselbank dan op een kerstpakket en zaten er maar 2 dingen in waar ik zelf wat mee kan, op deze manier word er waarschijnlijk veel van weggegooid en dat is dan toch ook zonde van het geld en de moeite die eraan besteed word, ik zelf heb het meeste aan mijn dochter gegeven en de rest gaat naar een inzamelingsactie, dan komt het toch nog goed terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In het verleden kreeg ik geen kerstpakket (ja een boek vol met wolkenluchten of iets dergelijks) maar een sinterklaaspakket. Er zat dan altijd een heel lang gedicht bij (5-6 pagina'swas geen uitzondering). In 1992 kregen we een wokpan met toebehoren en een map met recepten. Deze waren zonder dat wij het zelf wisten door ons zelf samengesteld. Enkele maanden voor sinterklaas kregen we een briefje met het verzoek voor recepten voor de nicht van een overleden die... et cetera. En wie denkt er dan aan sinterklaas? De map met recepten heb ik nog steeds. Ook kregen een aantal mensen (ieder jaar anderen) een kalkoen. En dan niet zo'n ding uit de supermarkt maar een vrije uitloopkalkoen van minstens 10 kilo. We hebben ook wel eens een picknickmand met toebehoren gekregen. Het is ook een keer mis gegaan toen we een koffertje kregen met wat gereedschap. De meeste dames waren er niet blij mee. De koffer heb ik weggegeven aan mijn broer, het gereedschap heb ik gehouden. Dat had mijn broer al merr dan genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen