Kosten luiers

december 05, 2016

Gisteren schreef ik al dat onze kleine poepfabriek een overschot aan afval aan het produceren is. Dat kost extra geld in het legen van onze grijze container. Echter niet alleen het afval kost geld, ook het kopen van de luiers kost natuurlijk geld

Kosten 
Wij kopen op aanraden van de verloskundige luiers van de Kruidvat. Het eigen merk. De verloskundige gaf aan dat ze ervaren hadden dat deze luiers kwalitatief erg goed zijn en dat de 'dure' Pampers echt niet noodzakelijk zijn. Onze ervaringen met de kruidvatluiers zijn tot nu toe erg goed, de luiers vangen alles goed op en ze sluiten mooi aan op haar lichaampje. We hebben de luiers tot nu toe alleen nog maar in de aanbieding gekocht. 52 luiers kosten in de aanbieding 5,99. 11,52 cent per luier. Per dag gaan er op dit moment 8 luiers door. Per dag zijn wij dus 0,92 cent kwijt. Wekelijks is dit een bedrag van 6,44. En per maand 35,71. Een bedrag wat wij dus extra kwijt zijn bij onze maandelijkse boodschappen.

Budget aanpassen?
Wij storten maandelijks 500 euro op onze booschappenrekening. Hier hebben wij beide een pas van. Daar betalen we de boodschappen van, maar ook extra uitgaven voor verjaardagen, aankopen bij de bouwmarkt etc. Dit budget willen we niet ophogen, maar we willen proberen om weer wat beter op ons budget te letten. Wat minder impuls- en gemaksaankopen, aangezien dat de afgelopen weken de spuigaten uit is gelopen. Niet gek natuurlijk door alle hectiek rond zo'n kleintje, maar voor de financi├źn wat minder fijn.


Welk merk luiers gebruik(te) jij? Lette jij op de aanbiedingen bij de aankoop van de luiers?


You Might Also Like

14 reacties

  1. Wij kochten onze luiers in Duitsland van het merk babylove (dm drogist) waren een stuk goedkoper en de pasvorm sloot heel fijn aan. Ook hadden ze niet zo'n chemische geur. We maakte er een paar keer per jaar een uitstapje van. Kochten dan ook gelijk overige producten (Douchegel, Shampoo etc).

    Daarvoor gebruikte wij pampers of etos eigen merk. De kruidvat luiers vond ik toen erg stug.

    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gebruikte wel de pampers. In het begin bij beide kinderen diverse merken geprobeerd maar beide zaten steeds onder de uitslag en met pampers hadden ze daar geen last van. De keuze was daardoor snel gemaakt. Ja het was een stuk duurder maar elke keer van die kapotte billen is ook niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb volgens mij zo onderhand alle soorten en merken wel gebruikt. We kopen ze nu of bij de Kruidvat in de aanbieding, of Bumblies bij de Plus, of een groot voordeelpak bij de AH. Ze bevallen allemaal prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gebruiken pampers, gelijk vanaf het begin. Bevalt ons heel goed. Ik denk dat we in nu 2,5 jaar 2 of 3x een lekkende luier hebben gehad. Wij kopen ze ook alleen in de aanbieding trouwens, dan zijn ze vaak 9,99 per pak.
    En hoe groter de maat, hoe minder luiers er in de verpakking zitten. Voordeel is wel dat we er ook steeds minder nodig hebben per dag..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ondertussen 'al' zo'n 10 jaar geleden, maar wij gebruikten gewoon katoenen luiers hoor. Met een aankooppremie van de stad was dat goed te doen. En die 'moderne' exemplaren hebben dezelfde vorm als wegwerpluiers. Ook het wassen valt beter mee dan eerst gedacht ... misschien eens waard om verder te bekijken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik wasbaar voor onze dochter. De jongens zijn begonnen in wasbaar tot anderhalf jaar maar kregen toen uitslag van door veranderende urine en zijn overgestapt op wegwerp en dan gebruiken we liefst kruidvat. Goedkoper dan pampers en stinken minder. Ook weleens andere merken gehad als die bij iemand over waren maar die vond ik allen minder fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier katoenen luiers. Hooguit als we halve dag met openbaar vervoer gingen eens een wegwerpluier.De aanschaf(tweedehands) was de grootste kostenpost. Maar dat heb je met de volgende kinderen niet meer, dat scheelt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook fan van Kruidvat!
    Al 4 jaar naar super tevredenheid. Nog nooit een doorlekkende luier gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier ook begonnen met Pampers, en dat ging tot maat 2 heel erg goed. Daarna viel de pasvorm tegen, en dat was hetzelfde met de Kruidvatluiers. Sinsdien overgestapt op de luiers van de Lidl en die gebruiken we nu nog, maat 3 en 4 doorlopen en nu met 5 bezig.

    En wat betreft billendoekjes halen we dan weer altijd bij de HEMA. Gewoon kijken wat goed bevalt en wat goed aansluit op je kindje. Moet wel zeggen als je een beetje op de aanbiedingen let vind ik zelfs de Pampers niet bijzonder veel duurder als de rest..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wij hebben heel lang Nature luiers gebruikt, maar op een gegeven moment hielden die niet lang genoeg meer. Toen zijn we overgestapt op Kruidvat. Daar kon ik er een van gebruiken tegen drie Nature-luiers. En dat leek me toen ook wel beter voor het milieu (al ben ik daar niet helemaal zeker van). Ik gebruikte ook wel eens Etos-luiers, die voldeden ook prima (en kocht ik altijd in de aanbieding).

    Jullie rekening met € 500 vind ik wel een hele slimme. Misschien moeten we dat ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bij de oudste onwetend pampers gebruikt later overgestapt op kruidvat. altijd erg tevreden dus bij de 2e ook altijd kruidvat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik grap altijd dat ik de extra uitgaven van luiers gemakkelijk terugverdien met het ontbreken van tijd voor een sociaal leven...
    hier afwisselend ah en etosluiers, groots inslaan bij de 2e gratis aanbiedingen houdt de kosten laag. Wat het beste bespaart is alle kinderen bij 18-20mnd dag en nacht zindelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb altijd diverse goedkope merken gebruikt, met name AH, en altijd in de aanbieding gekocht. Huggies kocht ik ook in de aanbieding, die vond ik het prettigst namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik gebruik Wasbaar voor overdag en Naty (nature) wegwerpluiers te koop bij de etos voor snachts. In het begin moesten we een tijdje wegwerp ivm de zeer gevoelige huid van onze zoon toen hij 1 jaar was konden we eindelijk weer volop over op wasbaar. Deze combi zal niet het goedkoopst zijn. Maar ik heb mijn Totsbots wasbare luierpakket voor 350 euro gekocht in Schotland terwijl je hier zo'n 600 euro voor een wasbare luierpakket betaald is toch iets.

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten