Pakketje versturen in Nederland

december 15, 2016
Ik kocht vorige week voor onze dochter wat kleren op Marktplaats. Aangezien de aangeboden kleding te ver van ons huis aangeboden werd, besloot ik het te laten verzenden. En zoals dat meestal gaat op Marktplaats, zijn de verzendkosten voor de koper. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik iets op liet sturen. Normaal koop ik alleen artikelen die in de buurt aangeboden wordt.

Kosten versturen pakketje binnen Nederland
De kosten voor het verzenden van pakketje binnen Nederland verschillen enorm. Online kwam ik de volgende bedragen tegen:
  • Bij PostNL betaal je 6,95 voor het verzenden van een pakketje met een maximum gewicht van 10 kg. Het pakketje wordt dan thuis afgeleverd. De levertijd bedraagt 1 a 2 werkdagen.
  • Bij Kiala betaal je 3,95 voor het verzenden van een pakketje met een maximum van 15 kg. Het pakketje wordt dan afgeleverd bij het dichtsbijzijnde Kialapunt. De levertijd bedraagt ongeveer 3 a 4 werkdagen.
  • Bij DHL betaal je 5,00 voor het verzenden van een pakketje met een maximum van 10 kg. Het pakketje wordt dan afgeleverd bij het dichtsbijzijnde servicepunt. De levertijd bedraagt 1 a 2 werkdagen.
 Ik koos er uiteindelijk voor om via Kiala het pakketje met kleding te laten versturen. Deze was het goedkoopst & ik had het geluk dat het Kialapunt in mijn dorp slechts 1 straat van onze woning af ligt. Daarnaast had het voor mij geen haast,dus de extra levertijd was voor mij geen bezwaar. Het pakket kwam keurig aan bij het Kialapunt en via mail werd ik op de hoogte gehouden over de levering. Al met al een zeer goede ervaring dus. Het loont in ieder geval om de prijzen te vergelijken!

Maak jij vaak gebruik van een pakketdienst? Wat zijn jouw ervaringen?

9 opmerkingen:

  1. Als een verkoper op MP via PostNL zo'n pakket laat bezorgen zijn de verzendkosten iets lager, namelijk 6,50 euro. En er is ook de mogelijkheid om via PostNL te kiezen voor een brievenbuspakje, dat kost 4,95 euro, maar uiteraard moet het dan wel door de brievenbus passen. Als je bijvoorbeeld wat blousjes of shirtjes koopt, of 1 broek of trui, kan dat dus ook goedkoper verstuurd worden.
    Zelf verkoop ik alleen via MP, en ik sta er altijd weer van te kijken met welk een gemak mensen geld naar je overmaken, in alle vertrouwen dat je het dan ook opstuurt. Natuurlijk zal het inmiddels schelen dat wij al jaren via MP verkopen, dat staat aangegeven op MP, hoe lang je dat al doet, en dat geeft wel vertrouwen, anders waren we toch allang door MP eraf geknikkerd. Maar toen we 11 jaar geleden begonnen, was er hetzelfde betaalgemak en vertrouwen bij kopers. Zelf ben ik daar toch nog wel wat huiverig voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is toevallig, ik organiseer op mijn blog net een kerstactie waarbij mensen cadeautjes aan anderen op kunnen sturen. En daarvoor wilde ik even uitzoeken wat de kosten precies zijn. :-) Heel fijn dus, dit overzichtje.

    Ik verstuur zelf eigenlijk bijna nooit iets, ik vink altijd "afhalen" als optie aan. En ik koop ook niet vaak iets waarbij ik zelf de verzendkosten moet betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop vaak iets via MP en laat het ook opsturen. Als het past binnen het max bedrag wat ik ervoor wil betalen vind ik het prima. Kiala punt dichtbij ontdekt dus dat is ook fijn.
    Ik doe geen bedragen hoger dan 50€ totaal, dat vind ik een acceptabel risico. Het ging altijd goed, gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik verstuur niet zo vaak iets, hooguit een retour van een bestelling. bestel wel regelmatig via internet dus ontvang regelmatig bestellingen. prima ervaringen mee eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je info klopt niet
    verzenden met DHL voor 5 euro is verzenden naar een service punt(je moet het dan ophalen). verzenden aan huis met DHL kan wel maar kost 5,75
    we kopen en verkopen veel, prima ervaringen met alle verzendmaatschappijen, DHL heeft beslist onze voorkeur omdat het net zo snel is als post nl en een stuk goedkoper

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. DHL heet in onze vriendenkring DuurtHeelLang, omdat we verschillende vervelende ervaringen hebben gehad. Niet alleen lange verzendduur, ook weinig informatie van DHL (bijv. over actie die nodig was zodat de douane zaken vrijgaf), en geen meedenken. Vooral die laatste 2 vind ik raar: bij ieder bedrijf zal pech wel eens toeslaan, dus het kan altijd n keer langer duren. Maar juiste moderne bedrijven (en ooit schaarde ik DHL daar onder) doen hun best te communiceren en mee te denken. Voor essentiele post mijden we DHL waar mogelijk.
      En met deze prijsstelling gaan wij dus meestal voor Kiala. Of we fietsen langs voor een interessant MP dingetje (wij fietsen graag ver), ipv een ANWB route op een zondag....

      Verwijderen
  6. Ik heb een tijdje geleden iets verzonden met Kiala. Dat was voor mij eens maar nooit meer. Je moet je zending via internet aanmelden, bon uitprinten, naar een dorp verderop om de handel weg te brengen. Voor mij veel te omslachtig en te weinig flexibel.

    groet An

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.