Bijna een extra aflossing met de internetverdiensten

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - januari 10, 2017

Mijn internetverdiensten spaar ik op een aparte rekening. Nu ben ik hier niet heel actief in zoals vele andere bloggers, maar blijf ik beperkt verdienen met Google Adsense, Euroclix en Qassa. Er zijn natuurlijk ook heel veel andere mogelijkheden zoals Bol, Klezzer, Recyclix etc, maar ik heb besloten dat ik deze 3 manieren van inkomsten verdienen via het internet prima vind. Ik werk met deze 3 programma's sinds april 2015.

Google Adsense
Google Adsense zet advertentieblokken op mijn blog. Ik heb geen invloed op welke reclame ze plaatsen, wel heb ik aangegeven geen sexadvertenties en dergelijke op mijn blog te willen hebben. Google Adsense betaalt voor het aantal paginaweergaven en het aantal kliks per advertentie. Ze betalen uit als je 70 euro gespaard hebt. Dat sparen gaat bij mij niet zo snel dat ik maandelijks een uitbetaling heb, maar ondertussen heb ik meestal eens in de 2 maanden een uitbetaling. Van Adsense mag ik geen bedragen noemen, vandaar dat ik dus geen concrete bedragen noem, maar zo hebben jullie in ieder geval een beeld van mijn inkomsten via Adsense.

Euroclix
Euroclix is een spaarprogramma, waarmee je met mails lezen, enquetes invullen en online aankopen doen geld kan verdienen. Daar heb je dus geen blog bij nodig. Een blog is wel handig voor het aanbrengen van nieuwe leden. De inkomsten van Euroclix mag ik wel openbaar maken. Die houd ik daarom bij op een aparte pagina op mijn site. Met Euroclix verdien ik een stuk minder als met Adsense, maar nog steeds is het een leuk extraatje. Sinds april 2015 heb ik door Euroclix 200 euro uit laten betalen.

Qassa
Qassa is net als Euroclix een spaarprogramma. Qassa loopt bij mij een stuk minder als Euroclix. Ik heb al een paar keer gedacht om te stoppen met dit programma, omdat ik het niet de moeite waard vind. Toch heb ik het niet gedaan, omdat ik aan het begin van mijn blogcarriere had besloten om tijdens ons 10jarenproject middels deze 3 programma's een zakcentje bij te verdienen. Ook van Qassa houd ik mijn inkomsten bij op een aparte pagina. Sinds april 2015 heb ik met Qassa 50 euro uit laten betalen.

Geen advertorials
Een van de dingen die niet op mijn blog staan, zijn advertorials. Al meerdere malen kreeg ik aanbiedingen om wat extra te verdienen met een advertorial op mijn blog. Deze advertorials vond ik niet passend en heb ik daarom ook afgewezen. Op andere sites lees ik ze eigenlijk ook nooit, behalve als ze echt iets toevoegen aan een blog. Het is natuurlijk een mooie manier om wat extra's binnen te harken, maar zolang het bloggen voor mij maar een hobby is en geen werk, vind ik het niet nodig om advertorials op mijn blog te plaatsen.

Loont het?
Ik blog vooral voor mijzelf. Ik wil mijzelf gemotiveerd houden om te blijven aflossen, investeren, minimaliseren en milieubewust te leven. Dat gaat met vallen en opstaan, maar door het bloggen blijf ik scherp. De inkomsten zijn dus voor mij geen reden om te bloggen, wel een leuk extraatje. Alleen doe ik daar 1 ding verkeerd in. Ik houd namelijk niet zoveel over, aangezien ik een domeinnaam gekocht heb, een mailadres en een back up van mijn site. Daar betaal ik jaarlijks 100 euro voor. Vorig jaar kocht ik daarnaast nog boeken om te verloten als winactie. En over de inkomsten die ik dan nog over hou, betaal je vervolgens nog belasting. Onder de streep blijft er dus niet heel veel over.

Toch spaar ik de inkomsten wel op een aparte spaarrekening en betaal ik de overige kosten gewoon van mijn eigen rekening. Ik zie het als hobbykosten. Door al die inkomsten te sparen, heb ik nu bijna de 1.000 euro gehaald.  En die 1.000 euro ga ik gebruiken voor een nieuwe aflossing. Als het goed is zal deze aflossing in maart 2017 plaats vinden. Toch een leuke manier van sparen, al blijft er eigenlijk netto onder de streep niet zo heel veel over als je het op deze manier doet. :)

Ben jij actief met het verdienen van een inkomen via het internet?

  • Share:

You Might Also Like

16 reacties

  1. Idd. Al met al, toch leuk verdiend. Binnenkort de eindafrekening voor de belastingdienst opmaken en dan goed nakijken wat ik kocht. Ik scan alles onder een map blog . De pc is voor een upgrade enz. Bij de computerzaak. Dat komt allemaal nog.
    Al met al is het peanuts vergeleken met de administratie van de stamrecht BV. Aangezien de warme belangstelling van het UWV in mijn nek hijgt, moet mijn belastingaangifte perfect in orde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat zijn toch wel behoorlijke inkomsten! Ik ben nog lang niet toe aan uitbetalingen vanuit mijn advertenties, maar dit lezen vind ik wel erg leuk (hoewel ik het bloggen gewoon als hobby zie) :). Hoe doe je dat dan met de belastingen. Reken je dit al box 1 inkomsten? Voor mij nu nog niet van toepassing, maar wellicht toch voor in de toekomst.

    Verder misschien eens een idee om te shoppen voor andere hosting? €100 per jaar is behoorlijk hoog. ik was nu €60 voor 3 jaar kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij welk bedrijf zit jij? Dat scheelt inderdaad behoorlijk. En mijn inkomsten zijn langzaamaan zo gegroeid bij adsense. In het begin duurde het bij mij ook wel 5 maanden voor ik een uitbetaling had. :)

      Verwijderen
    2. Ik zit bij Neostrada. Prima hosting inclusief NL domein en prima support. Ik had in het begin wat problemen dat mijn site steeds offline ging, maar binnen 5 minuten chatten een oplossing aangeboden gekregen die diezelfde middag nog is uitgevoerd. 60 euro was wel een aanbieding, dus per jaar zal het iets duurder zijn. Ik geloof een 25 euro. Dus dat valt uiteindelijk ook nog alles mee...

      Verwijderen
  3. Mooie verdiensten zo alles bij elkaar. Zeker de Adsense loopt goed bij jou. Ik heb net één uitbetaling gehaald in een jaar bloggen. Nu gaat het de laatste maanden wel steeds sneller. Dan zouden het er 2 of 3 per jaar zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik wil want anders zou ik een betaalde baan moeten zoeken. Ik begon 15 jaar geleden met bloggen omdat ik het zo leuk vond. En dat vind ik nog steeds. Tot mij blije verrassing kan ik er nu warempel zelfs het gezinsinkomen mee aanvullen! En dat is een groot goed met vijf opgroeiende kinderen kan ik je vertellen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je adsense inkomsten ook heel netjes! En dat je een domeinnaam hebt gekocht en alles wat daarbij hoort is toch niet verkeerd? Mijn blog kost geld, maar dat is in mijn geval logisch, omdat mijn blog gekoppeld is aan de site van mijn tekstbureau.

    Ik heb alleen een piepklein beetje internetinkomsten via infonu.nl. De 70 euro grens daar overigens nog niet bereikt, dus in feite heb ik er tot nu toe nul inkomsten aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Denk je dat mensen bewust op je advertenties klikken of krijg je de meeste inkomsten door de aantallen bezoekers?
    Ik vind het een knap bedrag zo bij elkaar gekregen! Voor de meeste dingen geen moeite natuurlijk, dat is helemaal ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denken dat het een combinatie van de bezoekersaantallen en het aantal klikken is.

      Verwijderen
  7. Dat gaat goed!
    Dit klinkt natuurlijk heel suf, maar ik krijg het niet voor elkaar om Adsense op mijn site te zetten. Ik ben wel al goedgekeurd, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om me erin te verdiepen.
    Ik plaats wel advertorials, omdat het zo snel gaat: ze sturen me een tekst, ik plak het erin, en ze betalen me mijn volledige blogkosten van het afgelopen jaar terug... Ik heb er nu 1 geplaatst, en die is bijna net zo goed gelezen als mijn eigen blogs. Ik schrijf ook wel gesponsorde tekst, dat levert op zich meer op maar kost ook veel meer werk. En die worden vaak wat minder gelezen. Vreemd hoe dat werkt :-)
    Ik werk wel met Bol.com, dat loopt heel goed, naar mijn idee veel beter dan Euroclix. Ik krijg daar nu gemiddeld 15 euro per maand van. Best lekker dus! (al kan ik daar voorlopig niet van eten) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen we stormschade hadden gehad, heb ik Adsense op mijn blog gezet. 1 uitbetaling gehad en nu kan ik weer een glazen kasje kopen :)

    Ik klik soms wel bewust op advertenties, waarom zou ik het niet doen? Is leuk om iemand te 'helpen', al zijn het kleine stapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet het echt even doen geloof ik :-) Die stormschade motiveert wel :-) Heel lief dat je erop klikt! Dat is inderdaad een kleine moeite.

      Verwijderen
  9. Ik ben 2 maanden geleden lid geworden van Euroclix via je website. Heb hier nu al een 4500 clix mee verdient. Dus zo zou jij ook sneller moeten kunnen sparen bij Euroclix. Wil je mij terug helpen wordt dan lid via link www.euroclix.nl/index?SRef=ExygSj3QzAqLqAH en spaar netzo als mij bijna € 70.00 in twee maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb mij ook aangemeld bij google adsence, dus het zal voorlopig nog niet zo´n vaart lopen met uitbetalen, maar weet jij hoe dat zit met de belasting? Er was toch een bepaalde grens wat je mag bijverdienen zonder dat je dat op moet geven? Of moet je het altijd opgeven??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij moet je het altijd opgeven voor de belastingdienst. Ik betaal over mijn extra inkomsten belasting en premie inkomensafhankelijke bijdrage Zvw, tesamen bijna de helft van het extra inkomen. Wat ik daarbij wel doe, is aftrekposten opvoeren, bijvoorbeeld een deel van mijn internetabonnement.

      Verwijderen
  11. Leuk zo'n extra aflossing. Best netjes hoor die inkomsten. En wie weet... stijgt het in de toekomst nog wat meer.

    BeantwoordenVerwijderen