Een kijkje in de babykamer...

januari 05, 2017

Bij het inrichten van de babykamer, hadden we voornemens om er een rustig en relatief prikkelarm kamertje van te maken. De babykamer is immers de kamer waar onze dochter lekker moet kunnen slapen.Toch hoort bij een babykamer ook kleur, een beetje gezelligheid kan natuurlijk niet ontbreken. Dit hebben we geprobeerd aan te brengen met accessoires.

We hebben er voor gekozen om onze kleinste slaapkamer te gebruiken als babykamer. In het kamertje staan een bed, commode en schommelstoel. Alles in de kleur (gebroken) wit. Alle muren waren al wit en dat hebben we zo gehouden. De kleuren hebben we aangebracht met accessoires, maar ook hierbij hebben we geprobeerd de kleuren zo rustig mogelijk te houden. Afgezien van de boekenplanken dan, de boeken mogen in alle kleuren van de regenboog zijn. We zijn voornemens om lekker veel te gaan lezen met Nikki in de schommelstoel.

Een grote kast vonden we niet nodig, ook een luxe luieremmer staat er niet in. Door alleen de basisproducten te gebruiken blijft de babykamer betaalbaar. Daarnaast blijft het kamertje ook ruim ogen, door er niet teveel spullen in te zetten.

Op dit moment slaapt Nikki nog niet op haar eigen kamertje. Ze slaapt nog in een klein wiegje naast ons bed. Dat vinden we heerlijk en het is ideaal voor het voeden. Haar kamertje wordt nu alleen nog gebruikt om te verschonen, maar over een paar weken willen we haar laten wennen aan haar eigen kamer. Tot die tijd genieten we er lekker van dat ze bij ons op de kamer slaapt.








You Might Also Like

13 reacties

  1. Prachtig kamertje! En wat een schatje ook! Ze zal het straks vast heel fijn vinden in haar eigen kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi kamertje!
    Wat wij deden: ze hebben alledrie tot 6 maanden in onze slaapkamer in de wieg gelegen, maar omdat ik onze slaapkamer gebruik om was te vouwen legde ik ze overdag al eens in hun eigen kamer zodat ik gewoon aan de slag kon zonder ze wakker te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief kindje! Echt heel schattig!
    En dat lijkt me een prima kamertje. Wat die emmer betreft: wij hadden eerst geen luxe, maar zijn wel overgestapt toen de oudste op vast voedsel overstapte. Toen werd de stank van de luiers te erg. En... dat was echt zonde van het geld. Dat hielp helemaal niet. Het werkte pas toen we dat ding op het balkon hadden gezet. :-) Wat ook heel goed werkt, is alles direct in de kliko. Scheelt nog een hoop plastic ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dochter heb je toch. Dat shirtje vind ik helemaal erg leuk.

    Qua inrichting van het kamertje ben ik de afwijking denk ik. Ik vind het kamertje een beetje koud en kil overkomen. Te wit voor mij. Rustig hoeft niet strak wit (ook al is het gebroken wit) te zijn. Wij hebben destijds gekozen voor licht lila in combinatie met gebroken wit. Daar werd het net iets zachter van.

    Die schommelstoel hebben wij ook gehad, maar vonden het een onding samen met een peuter. Hij is dan gewoon te klein en geeft te weinig steun aan je armen om lekker te kunnen voorlezen en kroelen.
    Voorlezen doen wij nu in bed, lekker samen onder het dekbed nadat we de dag hebben doorgenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi meisje!!
    Ik houd ook van simpel maar ook van kleur dus bij ons is één muur groen, past bij zowel een jongen als een meisje. Ik gebruikte ook altijd zulke luieremmers maar op een gegeven moment stonden ze hoog op de kast ivm ondernemende dreumes. Nu voor het meisje heb ik een hoge prullenbak in gebruik want dreumes is nu peuter maar nog altijd niet vies van poepluiers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kamertje en wat een prachtige dochter. Die luieremmer heb ik ook nooit begrepen. Je gaat toch altijd weer naar beneden en neem je de luier gewoon mee naar de prullenbak. Stinkt het ook niet boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige dochter hebben jullie!
    Een babykamer hoeft helemaal niet extreem duur te zijn en kan er desondanks heel warm en gezellig uitzien. Zelf zou ik een ietsje meer kleur gekozen hebben dan jullie.
    Zo'n luxe luieremmer vind ik best prettig (had hem vroeger zelf niet, maar maak hem nu mee bij de kleinzoons thuis). Stinkt echt minder dan de emmer met het losse deksel. Emmer vol, zak eruit en dan in de speciaal daarvoor bestemde gemeentelijke luiercontainers. Heb je die trouwens overal? Als de kleinkinderen bij ons zijn, gooi ik de luiers bij het restafval en dat vind ik erg stinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, maar als je gaat voor prikkelarm, waarom doe je dan zo'n ding boven het bed dat beweegt en geluid maakt?
    (geen verwijt, ben nieuwsgierig voor mijn gevoel gaat dat nl. niet samen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gebruiken het ledikant niet, alleen om haar even in te leggen als ik bijvoorbeeld de wasmachine aanzet. Als ze er echt gaat slapen gaat de mobile weg :)

      Verwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten