2/10 ... in10jaarfo!

februari 24, 2017
Vandaag precies 2 jaar geleden startte ik de weblog in10jaarfo. Het voelt ergens nog als de dag van gisteren, maar daarentegen voelt het ook alsof ik al jaren blog. In die 2 jaar tijd zijn er veel dingen gebeurd.

2015-2017
Op financieel vlak hebben we 2 fantastische jaren gehad. We konden veel aflossen, investeren en sparen. Daartegenover stond wel dat we beide  fulltime moesten werken om ervoor te zorgen dat we grote stappen konden maken. Zeker geschreven lijkt het alsof het allemaal appeltje eitje was om zoveel geld af te lossen. Maar ook wij zijn mensen. En ook wij hadden momenten dat het flink tegenzat. Zo waren ook heel veel dingen niet met geld te koop. Dingen die voor ons onbetaalbaar waren. Ze hadden we in 1e kring te maken met meerdere sterfgevallen, wilden we heel graag een kindje, maar moesten we helaas eerst 3 miskramen krijgen. En desondanks alle tegenslagen gingen we gewoon door met leven en maakten we het beste van iedere dag. Juist de tegenslagen zorgden ervoor dat we nog meer wilden genieten van het leven. Zo besloten we op 1 augustus 2015 ons te verloven en trouwden we met voor ons alles er op en eraan op 23 oktober 2015. Begin 2016 werd ik zwanger en dit keer ging het goed. In november werd onze dochter geboren! En ondanks dat het heel verleidelijk was om veel te gaan consumeren in deze periode, zijn we ook in deze periode bewust met ons geld om gegaan door ook tweedehands te kopen. Niet perse het goedkoopste, maar wel hetgeen wij mooi en betaalbaar vonden. Zo bleven we op koers om in10jaarfo te worden en genoten we ook van de spullen die we kochten.

Maar omdat geld aĺleen ons niet gelukkig maakt en omdat wij de mogelijkheden er voor hebben, besloot ik deeltijdontslag te nemen  Man besloot om zijn werkuren anders in te gaan delen, zodat ook hij 1 dag minder in de week kon gaan werken. Voorlopig hebben we, zodra ik weer aan het werk ga, slechts 1 dag oppas in de week nodig. Een enorme luxe.

De eerste 2 jaren van onze in10jaarfo missie zitten er dus op. Nog 8 te gaan. 8 jaren waar we het beste van gaan maken. En hoe die achtbaan de komende 8 jaar er ook uit gaat zien; we blijven maar gewoon nuchter en genieten van iedere dag. Niet door te kopen, maar wel door mooie momenten te creeeren en bewust met onze financien om te gaan. Zodat we steeds ietsje meer vrijheid krijgen en minder afhankelijk worden van de bank. We zullen niet in het aflos- en investeertempo van de afgelopen 2 jaar door kunnen gaan, maar we blijven proberen om met 1 inkomen rond te komen, zodat alle overige inkomsten geïnvesteerd kunnen worden.

En omdat 2 jaar bloggen natuurlijk best een hele prestatie is en ik heel erg blij ben met jullie als lezers, komt er weer een leuke weggeefactie aan. Maar daarover morgen meer...!

9 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Ik volg je ook al bijna 2 jaar, en het is leuk die reis mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie zo positief en vooruitkijkend in het leven staan, ondanks hele heftige gebeurtenissen. Ik volg jouw blog met plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Klinkt alsof jullie een goede balans hebben gevonden tussen FO worden en nu ook prettig leven. Waar ik benieuwd naar ben: liggen jullie nog steeds op koers? In 10 jaar FO worden is namelijk heel snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap dat jullie op koers zijn gebleven, ondanks de tegenslagen die het leven soms in petto heeft. Voor veel mensen zou dit genoeg reden zijn geweest om het dan maar op te geven en weer volop te gaan consumeren. Nu jullie toch hebben volgehouden ben ik ervan overtuigd dat het jullie uiteindelijk gaat lukken om financieel onafhankelijk te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, en succes op weg naar de 10! Ik volg jullie al een hele tijd met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaat de tijd dan snel..
    Op naar de volgende mooie jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik volg je nog maar een half jaar, maar ik lees je graag. Jullie situatie lijkt op die van ons, alleen zijn wij al wat verder op weg. Ik hoop je nog lang te kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeie actie, ik geef al mijn felicitaties aan je weg, ga zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk om nu jouw terugblik te lezen en dan besef je wat je hebt bereikt en als mens je hebt doorontwikkeld.

    Geweldig dat jullie gezinnetje een feit is met jullie dochter. Lekker doorgaan met de volgende 8 jaar en hoop jullie lekker nog te volgen 😊

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.