Groente en fruit in februari

februari 03, 2017

Het loont om seizoensgroenten en fruit te eten. Het is over het algemeen milieuvriendelijker, aangezien de producten gewoon buiten gekweekt kunnen worden in plaats van in een kas. Daarnaast is het ook nog eens goed voor de portemonnee. Seizoensgroenten en fruit zijn er immers voldoende in die periode en er zijn minder kosten gemaakt om ze te kweken. De winkeliers kunnen ze dan goedkoper bij de boer inkopen.

Groente en fruit in februari
Online kwam ik onderstaande afbeelding tegen op het internet. Nu kan ik vaak aan de prijs al wel zien welke seizoensproducten er zijn. Overigens verbaas ik mij wel in onderstaand plaatje over de aardbeien. Die zijn hier in Nederland nog niet buiten te verbouwen. Ik vind aardbeien heerlijk, maar in de winter koop ik ze echt niet. Ik vind ze dan erg smaakloos. Ze heetten natuurlijk ook niet voor niets zomerkoninkjes... ;) Wij eten in de winter veel seizoensgroenten. Een stamppotje vind ik heerlijk, maar nu we weer langzaamaan richting de lente kruipen, kan ik ook niet wachten om weer heerlijke salades te gaan maken.


Afbeeldingsresultaat voor groente en fruitkalender februari 

Kook jij ook bewust met seizoensgroenten en fruit?

You Might Also Like

14 reacties

  1. Ja ik koop ook zoveel mogelijk seizoensgroente. Het valt me op dat jn onze Lidl en ook bij een streeksuper steeds Franse bloemkool in de winkel ligt terwijl het dus blijkbaar seizoen is voor de Nederlandse. Die Franse vind ik niet lekker dus die koop ik niet. Er zit een rare bijsmaak aan. Salade eten we nu ook al elke zondag: kropsla/tomaten/avocado/zonnebloempitten. Op die dag laat ik de seizoensgroenten even voor wat ze zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig plaatje! Wat die aardbeien betreft, misschien is het overgenomen van een Amerikaans voorbeeld? Daar zijn aardbeien winterfruit (in Florida in ieder geval), weet ik van Instagram.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De frambozen vind ik ook wel wat curieus en de aubergine ook ;-).
    Wij eten ook veelal seizoensgroenten, voor nu is dat veel koolsoorten en veel knollen, heerlijk vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop mijn groente en fruit meestal op de markt en dus zijn de seizoensgroente dan een stuk goedkoper. Dus onbewust eten wij dat vaak wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik let vooral op de prijs en kom dan automatisch uit bij seizoensgroenten. Het verbaast me trouwens dat wortels er niet bij staan, winterwortelen zijn nu ook best wel voordelig te krijgen! Misschien nog net het staartje?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop ook altijd seizoensgroenten en -fruit omdat ze dan goedkoper zijn. Is een product in goede aanbieding dan doe ik een voorraadje in om in de diepvriezer te steken en dan 'later' te gebruiken.Wij hebben een grote groententuin en wat aan oogst niet direct kan verwerkt worden, steek ik ook in de vriezer. Het 'teveel' geef ik dan aan buren en familie.liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik koop ze meestal 'onbewust' in die zin dat ze het voordeligst zijn. En daar selecteer ik op : ) Dus ik koop inderdaad vaak seizoensgroenten.

    Die aardbeien verbazen mij ook trouwens.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er staan meer rare dingen op. Rode bessen, kropsla komt allemaal uit de kas. Is het geen seizoen voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mag ik misschien deze aanraden? Van Nederlandse bodem: https://groentefruit.milieucentraal.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die is inderdaad beter... :-)

      (frambozen... aardbeien... hm...)

      Verwijderen
  10. Ik denk dat de afbeelding bedoeld is als "verkrijgbaar" in deze maand, niet zozeer als seizoensprodukten voor deze maand. Bloemkool, spinazie, perzik, bessen enz.zijn toch echt zomerprodukten. Nu is het zeker import of kas gekweekt. Maar ik kies er ook wel af en toe voor, niet teveel.Leontine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik eet alleen maar seizoensgroenten, met uitzondering van een komkommer en tomaat door een salade. Verder let ik goed op.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij staan altijd op de markt met heerlijk vers groente en fruit. Wij bieden onze klanten ook echt de seizoensproducten aan van dat moment. Lekker receptje er bij. Klanten komen hier ook echt voor terug. De groentes van het seizoen zijn veel lekkerder en goedkoper. Dus weet je niet wat de seizoensgroentes zijn. Vraag het dan aan de groenteman bij jou in de buurt!

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten