Sportief afvallen voor weinig..

februari 07, 2017

Na de bevalling zijn er een paar kilo's blijven hangen. Daar ben ik dus echt niet blij mee ... Ik sport heel graag en had tijdens mijn zwangerschap de ambitie om snel weer te gaan sporten na de bevalling (hahaha!). Ik merkte na de bevalling echter dat mijn hele conditie als sneeuw voor de zon verdwenen was. Nu ik weer wat fitter ben, wil ik het sporten weer op gaan pakken. Ik heb alleen een groot struikelblok; tijd!

Gewoon thuis
Waar ik eerst bedacht had om het hardlopen op te gaan pakken, ben ik eerst met iets heel anders begonnen. Ik kwam namelijk in de winkel een fitness springtouw tegen voor een klein prijsje. En het leuke is dat ik dit gewoon thuis kan doen terwijl onze dochter ligt te slapen. Ik ben nu een week bezig en het bevalt erg goed. Ik ben rustig begonnen met opbouwen. Ik spring iedere ochtend en iedere avond 5 minuten. Vanaf volgende week wil ik dit gaan verdubbelen met 10 minuten iedere ochtend en iedere avond. Ik merk nu al dat het conditioneel werkt; ik hou het steeds beter vol. Het springtouwen is overigens boven verwachting intensief. Alleen maar goed natuurlijk als je weer in shape wilt komen.

Hardlopen
In februari zal ik het springtouwen en het wandelen met Nikki als sporten zien. Vanaf maart wil ik mijn oude sport weer op gaan pakken; het hardlopen. Ook een sport die, afgezien van de materiaalkosten, niets hoeft te kosten. Ik vind het heerlijk om even mijn hoofd leeg te lopen aan het eind van de dag. En in maart zijn de temperaturen vast alweer een stukje hoger... werkt voor mij ook altijd net iets motiverender ;)

Goedkoop
De prijs is voor mij niet de eerste reden om bovenstaande sporten te beoefenen. Wel het gemak. Ik kan het makkelijker inplannen met een kindje thuis. op een blauwe maandag ben ik nog naar de sportschool gegaan. Niets voor mij. Veel geld voor iets waar ik geen plezier uit haal. En dat is iets wat voor mij tijdens het sporten wel voorop staat!

Welke sport(en) beoefen jij? Hoeveel kost jou dit?

You Might Also Like

12 reacties

  1. Ik snap heel goed dat het goed te combineren moet zijn met je kind. Touwtje springen lijkt me wat dat betreft ook een ideale oplossing. Wat fijn dat je dit gevonden hebt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het aantal loslopende honden, heeft mij naar de sportschool gedreven. Gelukkig met mooi uitzicht en witte ganzen . De ganzen geef ik kippenvoer. Vinden ze lekker. Als ik dan op het roeiapparaat zit bijvoorbeeld, dan roei ik langzamer door de ganzen, maar dat moet dan maar. De eenden komen er bij en andere vogels. Een spektakel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan ook het hardlopen combineren met je dochter; koop een hardloopbuggy! Ideaal. Je hebt ze in alle soorten en maten; wij hadden een fietskar die je kan ombouwen tot een hardloopkar. En nadat onze zoon te groot werd, hebben wij onze fietskar op mp kunnen verkopen tot ongeveer de helft van de nieuwwaarde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. Ik kende het niet en ga er eens wat meer over lezen op het internet!

      Verwijderen
  4. ik vind hardlopen juist lastig om in te plannen.. ik werk als gastouder, maar heb enkel flexibele opvang kindjes.. geen vaste dagen of tijden.. ik ben totaal geen ochtendmens dus op een vrije dag om half 9 (als ik mn eigen kids naar school heb gebracht) gelijk gaan werkt voor mij niet.. de ene week werk ik 5 dagen een andere week 2, geen peil op te trekken (maar ook nog naar t schoolzwemmen, logopedie etc) kids liggen er rond 20/20.30 in (19u naar boven) zou niet weten wanneer ik dan moet gaan hardlopen.. voor 7u of na 20.30 ? (na 20.30 ook nog t huis weer op orde maken voor volgende werkdag..de normale avondroutine, opruimen, tafels schoon, vloer vegen, aanrecht netjes, vaatwasser inruimen, gootsteen schoon (shiny sink flylady...) evt vlees eruithalen, fornuis schoon etc. (soms ook al eerder op de avnod hoor, maar net hoe de avond gaat, of er nog opvangkids zijn savonds etc) ik sport nu 1 avond in de week in t zwembad, aquapower.. en helaas nog soms afzeggen. ehbo herhaling is alleen op maandag helaas bijv. en ik werk ook wel eens savonds.. maar ben al superbij dat ik 1x per week sport!! is al meer dan ooit ;) wel doe ik alles op de fiets ;) heb geen eigen auto..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja!! Ik loop bijna dagelijks en half uur hard van 6.30 tot 7.00 uur. Wekker gaat af, schiet in mijn sportkleding, 5 - 6 km lopen, ontbijten en douchen, aankleden en naar het werk. Voordeel van dit tijdstip is dat het verkeer nog rustig is en ik door kan lopen onafhankelijk van de kleur van de verkeerslichten

      Verwijderen
    2. ik ben echt geen ochtendmens.. en voorheen ging manlief voor 7u weg, dus zou ik echt al voor 6.45 terug moeten zijn :( en moet sowieso wel 6.50 terug zijn, mn werk komt naar mij toe ;) oh en nog douchen daarna.. dus 6.30 al terug zijn.. ben echt een avondmens dus gaat ten koste van mn weinige uren slaap en smorgens uberhaupt pas na 10 u echt energie.. knap dat je t kan!! vind de kids op tijd krijgen al een halve marathon :p

      Verwijderen
  5. Herkenbaar! Tijd om te sporten is een enorm struikelblok, wanneer je kinderen hebt. Succes. Fijn dat springtouwen werkt. Ik ben weer begonnen met hardlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mijn kind als fitness apparaat gebruikt: op het kleed in de huiskamer heb ik gymastiek en acrobatiek oefeningen gedaan met mijn kind. (Ik was al ervaren acrobaat voor ik zwanger werd. Dat is wel een belangrijk detail). Denk aan liggen op je rug en je kind als "gewicht" opduwen. Je kind voelt zich vliegtuig, en heeft lol. Je kind op je gebogen onderbenen leggen en speels tikjes geven. Vinden je buikspieren leuk, en je kind ook.
    Door mijn acro vaardigheid kon ik ook (mn wat oudere kind) op mn voeten leggen, of op mn handen laten staan. Zijn evenwichtsgevoel was best goed, zeiden ze op de kleuterschool later....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had ooit - voordat ik ging besparen - een duur sportschoolabonnement. Ik ben er dankzij de sportschool zelf vanaf gekomen. Ik wilde het 4 maanden bevriezen ivm mijn sabbatical. Dat kon niet. Ik kon opzeggen en me 4 maanden later weer inschrijven tegen inschrijfgeld en een (nog) hoger maandtarief. Dat was een no-brainer: ze hebben me na mijn sabbatical niet meer teruggezien.

    Nu zwem ik. Tijd is bij mij niet het probleem, maar wel dat ik iets doe wat ik leuk vind. Het is nog best consuminderig. Het kost een paar euro per keer en ik betaal alleen maar als ik daadwerkelijk ga. In de zomer is het helemaal goedkoop, want dan zwem ik het liefst (gratis) in open water.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je sport. Ik heb voor 2 euro bij het kruidvat een uitrekbare band gekocht en ben hier nu mee bezig. Let wel op dat na je bevalling het een paar maanden kan duren voordat je bekkenbodem hersteld is (niet te los en niet te gespannen) en je buikspieren weer tegen elkaar liggen. Met name bij springen en hardlopen krijg je een piekbelasting.

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten