Upcycling

februari 10, 2017
Upcycling is het helemaal tegenwoordig. Via Facebook zie je tegenwoordig heel veel lifehacks voorbij komen. Maar wat is het eigenlijk?

Upcycling
Recycling kent iedereen wel.  Bij recycling zorg je ervoor dat afval hergebruikt wordt tot een nieuw product. Bij upcycling gebruik je materiaal wat je niet meer nodig hebt, voor iets anders bruikbaars. Op het internet wordt deze manier van hergebruik van spullen ook wel een lifehack genoemd.

Het omtoveren van bestaande, afgedankte spullen is niet aantrekkelijk voor het bedrijfsleven: teveel handarbeid en te weinig mogelijkheden tot massaproductie. Upcycling is vooral iets voor particulieren, voor mensen thuis, die aan de keukentafel hun fantasie en inspiratie de vrije loop laten.


Lifehack
Lifehacks moeten het leven makkelijker maken. Je kan producten langer gebruiken, hergebruiken of zelfs repareren op een gemakkelijke manier. Op de site zelfmaakideetjes staan  heel veel voorbeelden. Upcycling is ontzettend milieuvriendelijk en zorgt ervoor dat je minder consumeert. Een echte win-win situatie dus!

Wat is jouw favoriete lifehack?
 
6

 1

7259_1

 7259_18

7259_15

7259_20





7259_29

2 opmerkingen:

  1. Grappig al die upcycle voorbeeldjes. Ik gebruik ook hangers voor mijn laarzen, scheelt echt een heleboel gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag vanmorgen een heel grappig filmpje van een Rus die in het Engels presenteert over lifehacks. Deze keer ging het over de clipjes van de broodzak. Hij had er wel 5 oplossingen mee gemaakt. Toch maar eens de broodclipjes sparen (al doet onze bakker er gewoon een plakbandje om, daar kan je dan weer heel weinig mee...).
    Mijn eigen bedachte lifehack is dat ik een dop van de schoolbeker gebruik om dubbelwandige mok met een gaatje aan de onderkant leg als ik hem in de afwasmachine zet. Dat past precies. Dan komt er geen vies water in die mok. Ik was helemaal trots op mezelf toen ik dat had uitgevonden. Helaas heeft bijna niemand er iets aan, want zoveel mensen hebben zo'n mok niet gok ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.