Valentijnsdag; commercie of...?

februari 12, 2017

Volgens Wikipedia:
Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen, of kaarten. Valentijnsdag wordt gevierd op 14 februari. Paus Gelasius I riep in 496 14 februari uit tot de dag van de Heilige Valentijn.

Commercie
Door alle reclames op internet, televisie en radio lijkt het bijna belachelijk als je niet aan Valentijnsdag doet. Onzin natuurlijk, niemand heeft een speciale dag nodig om te laten zien dat je iemand lief, leuk of aardig vindt. Bedrijven houden Valentijnsdag vooral graag in stand om ons veel te laten consumeren. In de periode rond Valentijnsdag stijgen de prijzen van rozen en vinden knuffels, kaarten, chocolade en andere lekkernijen extra aftrek.

 Nu heb ik niets met producten die speciaal gemaakt zijn voor 1 dag. Denk maar aan chocolade in bepaalde vormpjes. Ze smaken exact hetzelfde, alleen de vorm is aangepast. Na Pasen/Kerst/Valentijn etc. liggen ze vervolgens met flinke kortingen  in de schappen, omdat ze anders onverkoopbaar zijn voor die periode. Dat is overigens een goede manier om goedkoop chocolade in te slaan. Dat wil ik dus nog wel eens doen. Voor Valentijnsdag hier geen hartjes, kaartjes of chocolade. Ik hou niet van meuk, wel van lekker opgeruimd. Hoe lief het natuurlijk ook bedoeld is.

Toch staan we wel ieder jaar even stil bij Valentijnsdag. Een reden voor een klein feestje moet je natuurlijk niet voorbij laten gaan. Op Valentijnsdag wordt er hier daarom extra uitgebreid gekookt. Lekker samen met zijn 2, mits Nikki natuurlijk niet besluit om precies tijdens het eten de boel op stelten te gaan zetten ;)

Doe jij aan Valentijnsdag?

You Might Also Like

7 reacties

  1. Ik heb een heel speciaal valentijnsfeestje dit jaar: het afscheidsetentje van mijn werk. Een mooie datum voor het afscheid van een bijzondere groep mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als valentijn in het weekend valt, gebruiken we dankbaar als excuus om lekker een hapje te gaan eten. Met of zonder kinderen. Verder is een lief kaartje wel leuk. Als tiener kreeg ik tweemaal een kaart en eens een bosje rozen met een kaart zonder dat ik wist van wie. Dat was pas echt leuk toen. Of het nog echt leeft bij mijn kinderen weet ik niet (pubers) Misschien dat zoon iets doet voor zijn meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee wij doen hier niets aan,sterker nog ik ben de dag erop jarig en dat maakt het net weer wat duurder.
    We proberen van elke dag wat bijzonders van te maken niet alleen 14 februari.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben single (weduwe sinds 2 jaar) en doe er dus niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn opgegroeid in de tijd dat Valentijnsdag nog een Amerikaans feest was en hier niet werd gevierd. Ik voel geen enkele druk om dure kado's te kopen, maar een kleine attentie vind ik wel leuk om te geven. Dat kan ook een ontbijtje op bed zijn of een kleine attentie ergens verstopt waar mijn partner er toevallig tegenaan loopt. Kost niets, is wel zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hoor ik vier Valentijnsdag. Niet met dure cadeaus maar net zoals jij. even aandacht aan ons samen want als samen er niet meer is weet je pas wat je mist.
    Ik wens jeen mooie Valentijn samen

    Groetjes Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeft u geld nodig voor welk doel?
    Als u maandelijks inkomen / bezetting bent u in aanmerking voor een lening.
    Neem contact op voor een veilige / ongedekte lening.
    Lenen geleende bedrag van € 5000 tot 5000,000euro.
    U kunt kiezen uit 1 jaar tot 30 jaar als duur lening.
    azeesabdul480@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten