Spitsuur

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - maart 07, 2017

Op het moment dat dit bericht online komt, zit ik in mijn spitsuur. Vandaag is namelijk mijn eerste werkdag na mijn verlof. Ik heb ontzettend veel zin om weer aan het werk te gaan, maar stiekem vind ik het ook een beetje spannend. Niet om weer te gaan werken, maar onze dochter moet vandaag voor het eerst naar de gastouder toe. Het was eigenlijk nog niet de bedoeling dat ze hier heen zou gaan, maar het liep allemaal anders.

Oppas
Mijn ouders gaan  op dinsdag oppassen. Dat was een gelukje, want eerst was het qua afstand niet te doen. Mijn man wordt op dit moment gedetacheerd in het hoge noorden en rijdt langs het dorp waar mijn ouders wonen. Dat dorp ligt langs de snelweg dus hij kan er gemakkelijk even af en weer op. We hadden het dus goed geregeld. Alleen kreeg mijn moeder afgelopen woensdag een aangezichtsverlamming. Gelukkig slechts een aangezichtsverlamming, want het had de verschijnselen van een tia. Ze is er erg ziek van, maar gelukkig bestaat de kans dat ze hier volledig van herstelt.

In de afgelopen periode had ik al een gastouder geregeld die met ingang van september op onze dochter gaat passen. Na snel contact bleek het gelukkig geen probleem om haar vandaag al een keer te laten komen. Mijn moeder hoopt volgende week weer op te passen, maar als ze nog niet fit genoeg is, hebben we nog een plekje bij de gastouder achter de hand. Op dit moment is haar herstel het allerbelangrijkste, als ze weer fit is mag ze straks extra gaan genieten van haar kleindochter.

Van fulltime naar parttime
Vandaag dus weer aan het werk na een lang verlof. Ik heb voorheen altijd fulltime gewerkt, maar nu neem ik per 1 augustus deeltijdontslag. In de periode tot 1 augustus zet ik mijn ouderschapsverlof in, waardoor ik in de komende periode slechts 2 dagen per week werk. En de luxe van het werken in het onderwijs hoef ik natuurlijk niet te vertellen (hoera voor de vakanties!!). De opvang tot de zomervakantie hebben we goed kunnen regelen. Op dinsdag passen mijn ouders op en op woensdag is mijn man thuis. En mocht er onverhoopt wat tussen komen hebben we dus een gastouder achter de hand.

Vandaag heb ik een lange werkdag van half 8 tot half 6. Nu maar hopen dat het vandaag niet zo gaat....






  • Share:

You Might Also Like

9 reacties

  1. Heel veel succes! Je zult best wel weer moeten wennen, maar hopelijk verloopt het allemaal goed. Tot augustus dus twee dagen werken en in principe nog geen gastouder nodig, begrijp ik? En daarna?

    Veel sterkte ook met en voor je moeder. Heftig hoor. Hopelijk komt alles snel weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel beterschap en hopelijk een goed herstel! Zelf heb ik helaas ook een aangezichtsverlamming gehad. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het hebt kunnen oplossen en ik hoop dat de dag soepel is verlopen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder heeft ook een aangezichtsverlamming gehad, daar is ze best lang vermoeid van geweest.
    Beterschap voor je moeder en fijn dat je gastouder alvast plek had, dan ga je toch een stuk geruster werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je een leuke dag gehad? Fijn dat jullie al terecht konden bij de gastouder. Hopelijk hebben jullie allebei een goede dag gehad, op het werk en bij de gastouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes en we lezen wel hoe het je vergaan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Werk ze en je zult vast snel weer in de routine komen en er aan wennen.

    BeantwoordenVerwijderen