De grootste kringloop van Nederland

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - april 01, 2017

De kringloop is helemaal terug van weggeweest. Werd de kringloop voorheen vooral gezien als winkel waar de minima hun spullen konden kopen, ben je tegenwoordig helemaal hip als je er heen gaat. Hergebruik en tweedehands producten kopen is steeds gewoner geworden. Hoe fijn is dat! Goed voor de portemonnee en ontzettend goed voor het milieu.

De grootste kringloop van Nederland
Online kwam ik een bericht tegen dat de grootste kringloop van Nederland geopend is. Met een oppervlakte van maar liefst 5.000 vierkante meter. En het mooie is dat deze kringloop een onafhankelijke stichting is zonder winstoogmerk. De kringloop is vooral bedoeld om mensen met een arbeidshandicap of een grote afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen Er zijn onder meer kleding, boeken, kleingoed en meubels te koop. Naast de standaardartikelen zijn in de nieuwe winkel ook koffie en taart te verkrijgen. Verder is er ruimte voor presentaties van verschillende artikelen zodat klanten creatieve ideeën kunnen opdoen.


 



De nieuwe kringloop is te vinden in aan de Laan van Waalhaven in Ypenburg (bij Den Haag).
Bron: Den Haag FM
 
Nu zit deze kringloop voor mij behoorlijk uit de richting, dus er even langs gaan zal ik niet zomaar doen. Wel woont mijn schoonfamilie in deze buurt, dus ik hoop een bezoekje aan de schoonfamilie te kunnen combineren met een kringloopbezoek. Het gevaar van kringlopen is wel dat het aanzet tot consumeren; want je kan voor weinig geld heel veel leuke dingen kopen. Ik probeer daarom altijd met een bepaald doel er heen te gaan... en heel af en toe kom ik met wat extra's thuis. Maar niet te veel, want ik hou toch wel heel erg van een rustig en opgeruimd huis! 

Kom jij vaak in de kringloop? Welke kringloop is bij jou favoriet?


  • Share:

You Might Also Like

6 reacties

  1. Wij komen regelmatig bij de kringloop, maar dan inderdaad wel met een "plan" anders kopen we eigenlijk teveel wat toch niet nodig is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ze mooie spullen hebben, kan het de moeite lonen om er langs te gaan. Voor mij is de Delftse kringloop favoriet. Lekker groot en goed op de route.
    Onlangs kocht ik een paar klapkratten voor 1,50 per stuk. De onderkant voorzag ik van gaten en ik heb er in gezaaid.

    Shoppen om het shoppen is alleen favoriet in de winter, dan heb ik meer tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Delftse aan de Rotterdamseweg kom ik ook nog regelmatig. Ik woonde er vlakbij, ben nu verhuisd naar zuiden des lands maar gelukkig woont dochter nog in die buurt en melde mij deze kringloop gisteren ook al. Volgende week gaan we er heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had het bericht ook al voorbij zien komen, de winkel is van dezelfde keten als wij hier in onze woonplaats hebben zitten. Ik kom er graag, alles is netjes en overzichtelijk. Ik ga meestal voor spijkerbroeken, de laatste keer kwam ik ook met een paar borden thuis (onder andere een gele, lievelingskleur van mijn middelste) en een Coca cola glas waar ik erg blij mee was.
    'Rommel' kan ik goed laten liggen, daarvoor ben ik gewoon veels te hard aan het minimaliseren geweest de afgelopen jaren, ik heb er gewoon geen behoefte meer aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed punt dat je er vooral niet zomaar heen moet gaan omdat je anders maar gaat consumeren. Ik kom dan vooral ook bij de kringloop om er spullen te brengen die zo nog een mooi tweede leven tegemoet kunnen zien. hoe je dat makkelijk kun doen vertel ik op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij komen er 1,5 jaar regelmatig. Zeker nu we ontdekt hebben dat we continue slagen met kleren. Voor jou is Kringloop Amersfoort en Emmaus (beide vlakbij elkaar) een aanrader. Toevallig waren we dit weekend langs bij Eemnes. Ook een leuke winkel waar we allebei weer konden slagen met kleren. ik loop tegenwoordig dagelijks in de kleren van de kringloop. Zo slaagde ik gisteren voor een korte broek, lange broek en zomers pullover.

    Op het ondergoed na is de kledingkast al voor een groot gedeelte vervangen met kringloop en dat voelt enorm goed wat betreft duurzaamheid.

    Dit weekend hoorde ik nog iemand zeggen dat Hilversum een Primark krijgt. Vreselijk vinden wij dat, dat betekent dat er altijd een doelgroep is die die behoefte van hebben hebben en kopen kopen zal houden zonder te willen weten dat die kleding gemaakt worden waar mensen wordt uitgebuit. Ook vernamen we dat Primark zelfs de jongelui in de winkels hier behoorlijk uitbuiten, dus niet alleen de kleding waar ze vandaan halen.

    BeantwoordenVerwijderen