Besparen op boodschappen; Ga op stickerjacht!

Je boodschappen zijn een variabele last in je maandbudget. Ongemerkt kan je er veel geld aan kwijt zijn, maar met een beetje opletten kan je er ook een flinke besparing op maken.

Ga op stickerjacht
Heel veel supermarkten gaan stickeren op het moment dat een product tegen de houdbaarheidsdatum aan zit of uit het assortiment gaat. Op deze manier belandt het niet in de container en kan de consument het product goedkoop kopen. Een win-win situatie voor beiden. De kortingen op de producten kunnen hoog oplopen, zelfs tot 100%! Het kan dus lonen om op stickerjacht te gaan in de supermarkt!



Korting per supermarkt
Bij ons in het dorp zitten 3 supermarkten. Deze 3 supermarkten hebben allemaal een verschillende manier van korting geven.

Jumbo
De Jumbo werkt met de 7 zekerheden. Een van de zekerheden is dat vers ook echt vers moet zijn. Heeft een product de houdbaarheid van die dag? Dan krijg je het product gratis mee. Een korting van maar liefst 100%

Albert Heyn
De Albert Heyn werkt met 35% kortingstickers op producten die uit het assortiment gaan of tegen de houdbaarheidsdatum zitten. De producten kun je herkennen aan de sticker op het product.

Gerelateerde afbeelding

Lidl
Vanaf ongeveer 16:00 zaterdagmiddag hebben veel versproducten 50% korting. De Lidl is op zondag gesloten en wil blijkbaar in het weekend graag van zijn versproducten af zijn. Ze stickeren de producten niet, maar zetten bordjes bij de schappen neer. 

Waar loont de korting het meest?
Voor ons loont de korting bij de Lidl het meest, omdat zij korting bieden op verse groente en fruit. Het zijn producten die wij wekelijks kopen en waarbij 50% korting dus flink loont. Het nadeel is wel  dat het kan zijn dat niet alles meer op voorraad is. Maar met zoveel verse groenten en fruit met korting, kan je er nog steeds een hele week aan versproducten voor een gezin voor kopen. 

Op Facebook lees ik regelmatig dat mensen er een sport van maken om bij de Jumbo zoveel mogelijk producten gratis mee te krijgen. Die hobby deel ik dan weer niet, maar  het is natuurlijk wel een erg goedkope manier van boodschappen doen.

Doe jij boodschappen met stickerkorting?




6 opmerkingen:

  1. Wij doen de stickerkorting bij Appie, maar het is vooraf niet bekend wat er gestickerd gaat worden. Verse groente wordt heb ik nog nooit gestickerd gezien, wel de broodwaren vanaf een uur of 4 of je kunt het dan vragen of ze het willen stickeren. Verder staan er grote bakken met stickerproducten die niet meer in het assortiment voorkomen en dan maandenlang in die bakken blijven liggen.
    Heb zelf slechte ervaringen bij Lidl, als ik er kom is de groente meestal al niet vers meer en de gestickerde groenten durf ik al niet meer mee te nemen.
    bij Jumbo onlangs een voorgebakken stokbrood aangetroffen waar gein houdbaarheidsdatum opstond, die kregen we dus niet gratis mee. Had ik eerder moeten weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de Jumbo krijg je niet alle producten gratis. Bij lidl ging ik een keertje (helemaal niet in de buurt) op de zaterdagmiddag boodschappen doen. Wat een sof, geen champignons meer, heel weinig vlees, bijna geen brood meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed toch van die lidl, in ieder geval niet teveel ingekocht. Liever lege schappen dan volle vuilcontainers. Dan pas ik mijn menu wel aan.

      Verwijderen
  3. Ja, wij sparen de stickers. Altijd mooi meegenomen.
    Andere tip: gebruik de Afgeprijsd app, dan vind je gemakkelijk de spullen die tegen de houdbaarheidsdatum aan met korting verkocht worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen bij AH kijk ik wel rond of ik producten zie met de 35% sticker. Maar ik neem het zeker niet zomaar mee, het moet wel een product zijn dat wij ook echt regelmatig gebruiken. Dus echt verzamelen of 'jagen' doe ik niet, hoewel het soms echt wel prijsschieten is. Een kassamedewerkster die ik vaak tref zegt dan met een knipoog 'het was weer bingo vandaag, zo te zien', als er een flinke stapel op de band ligt. Morgen doe ik weer een rondje, nu al benieuwd wat ik nu weer tegen zal komen.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij laden ook redelijk schaamteloos onze kar vol met 40% korting spullen. Eieren zijn bijvoorbeeld echt nog wel even goed en veel is in te vriezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.