Blogstop....en door!

mei 21, 2017

De afgelopen 2 weken heb ik mijzelf een blogvakantie gegeven. Ik merkte dat ik met minder plezier aan het schrijven was en dat er te veel tijd online verdween. Om mijn blogmotivatie niet kwijt te raken, besloot ik om even helemaal niets te doen. En dat beviel wonderwel.

Stoppen
De laatste weken schoot het steeds vaker door mijn hoofd om te stoppen met bloggen. Het kost ongemerkt toch wel erg veel tijd naast mijn werk, gezin en sociaal leven. En half werk leveren past ook niet in mijn straatje...


Na 2 weken niet geschreven te hebben, begon het gelukkig wel weer een beetje te kriebelen om met mijn blog aan de slag te gaan. Alleen ga ik het iets anders doen als voorheen. Ik leg mijzelf geen druk meer neer van een minimum aantal artikelen dat ik per week wil plaatsen. Ook de blogstatistieken laat ik los; leuk om af en toe te bekijken, maar om er nou gehele analyses op los te laten... nee. Zonde van de tijd. We gaan weer back to basic met bloggen.
 
10 jaren plan
Sinds 2015 blog ik over ons 10 jaren plan. We consuminderen, lossen af op de hypotheek, investeren in crowdfunding en bufferen vrolijk door. In het begin was alles nog nieuw voor ons, waardoor ik ook veel voer tot schrijven had. Anno 2017 doen we alles nog steeds, maar is het allemaal wat gewoner voor ons geworden. En daardoor kreeg ik sterk het gevoel dat ik over alles al wel een keer geschreven had. Hoogstwaarschijnlijk een gevoel dat bloggers die al wat langer schrijven herkennen. Bij blogger Bespaarbalans zag ik namelijk een aantal maanden geleden dezelfde overdenkingen voorbijkomen in zijn blog. Gelukkig besloot ook hij om weer gewoon te gaan bloggen!

In10jaarfo
In10jaarfo blijft gewoon bestaan en ons 10-jaren plan gaat natuurlijk ook gewoon door. Maar misschien wel met net wat minder berichten als voorheen. En bovendien heb ik ook nog heel veel leuke plannen voor de komende periode. Maar mocht je deze week nou even niets van mij horen... maak je geen zorgen. Gezien de weersverwachting kan het maar zo zijn dat ik met mijn dikke derrière in een badje in de tuin zit! ;)

* Fotootje zomer 2016 :)

Enne... maak je geen zorgen over Moneymonday ;) Met al die leuke lezers die de moeite nemen om mee te werken, zal de rubriek iedere maandag op in10jaarfo gepubliceerd worden! 




You Might Also Like

5 reacties

  1. Heel begrijpelijk. Je moet er bovenal zelf schik van hebben en je niet laten leiden door statistieken en aantallen. Vind ik dan. ;-) Ik zat van de week nog te denken hoe blij ik ben dat ik begonnen ben met bloggen, maar dat ik ook heel blij ben dat ik het gewoon als uitlaatklep gebruik en gerust niets plaats als ik geen zin heb. Het moet wel leuk blijven. :-) Geniet van het fijne weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar! Sterker nog, ik sta een beetje op hetzelfde punt. Ik ben ook gestopt met al die statistieken te volgen, dat scheelt wel. Het gekke is ook, we doen het onszelf aan he :-) Gelukkig wel dat je je plezier er ook snel weer in terug vindt. Dat heb ik ook meestal wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Plezier houden is erg belangrijk dus; doe vooral waar je positieve energie van krijgt! Wel leuk om te lezen dat money monday blijft, erg leuk om te lezen! Succes verder met je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongemerkt ga je die statistieken toch als waardering zien hè? Terwijl ze soms simpelweg meebewegen met je blogfrequentie.

    Goeie keus om er wat relaxter in te gaan staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg herkenbaar. Ikzelf heb ervoor gekozen om niet meer verder te bloggen, ik heb gewoon de tijd niet om voldoende kwaliteit te kunnen afleveren. De inspiratie was bovendien weg en ik begon het te zien als een verplichting. Maar al de rest (doelen, bespaarvirus, etc.) is wel gebleven. Dus ik lees nog altijd met veel plezier mee hoe het met jullie gaat ...

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten