Pretparken; welke is het goedkoopst in 2017?

Aan een dagje uit kan je als gezin een flinke smak geld kwijt zijn. En als de kinderen wat ouder zijn, willen ze vaak ook nog eens heel graag naar een pretpark. Op internet ben ik een rondje langs de parken gegaan om te kijken wat de reguliere entreeprijzen aan de kassa zijn voor 2017.

De 5 duurste pretparken in Nederland:
* Slagharen werkt met  een dynamisch prijsbeleid op de website en aan de kassa. Hierdoor zijn de prijzen bijna dagelijks anders. De prijzen variëren van 10,50 tot 27,50.

Bij alle pretparken loont het om de entreekaarten online te bestellen. Je ontvangt dan direct een korting op de entreeprijs. Wil je nog goedkoper een dagje naar een van bovenstaande parken? Dan kan je marktplaats of een aanbieding in de gaten houden.


De 5 goedkoopste pretparken in Nederland:

Wil je een leuk dagje weg met wat minder budget? Dan zijn onderstaande parken ook zeker de moeite waard om te bezoeken. Ook hierbij zijn de prijzen aan de kassa met elkaar vergeleken. Bij alle parken kan je ook online kopen en  betaal je minder!
Met een groot gezin telt zo'n dagje uit snel aan. Wil je binnen budget blijven, dan zijn zelf gesmeerde broodjes en pakjes/flesjes drinken een aanrader, want de horecaprijzen in de parken zijn vaak hoog. Ook loont het om te kijken of het reizen met het openbaar vervoer mogelijk is, aangezien de parkeerkosten bij de parken vaak hoog zijn.

Zelf ben ik privé al jaren niet meer naar een pretpark geweest. Als tiener vond ik het fantastisch, maar tegenwoordig doe je mij er geen plezier meer mee. Met mijn werk (pubers!!) gaan we ieder jaar naar Walibi. Zo ontkom ik toch niet helemaal aan het pretparkgeweld. IEen aantal jaar geleden ben ik met een schoolreisje (werk) naar de Waarbeek geweest. Een erg leuk park voor kinderen tot een jaar of 12. Die kunnen zich daar prima een hele dag vermaken!

Hoe vaak ga jij naar een pretpark?

9 opmerkingen:

  1. Wij gaan niet vaak naar een pretpark en zeker niet zo'n dure. Sybrandy's is inderdaad heel erg leuk voor kinderen tot ongeveer groep 8. Entree is niet veel, parkeren gratis en als je een grote tas eten/drinken mee hebt, kost een hele dag plezier niet veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan ook niet zo vaak naar een pretpark. Als we gaan dan gaan we meestal met familie. Ik vind het ook altijd heel erg duur. Ik neem ook altijd zelf eten en drinken mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wil je nog goedkoper, dan zijn er ook pretparken incl. eten en drinken bijv. http://www.drouwenerzand.nl/. Toen de kinderen klein waren vaak geweest .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of nu ook duinenzathe in appelscha. Zelfde formule.

      Verwijderen
  4. Ik ga bijna elk jaar naar de Efteling. Het park vind ik gewoon ontzettend mooi. Zeker als alles in bloei staat is alleen een wandeling door het park al prachtig. Daarnaast vind ik bijvoorbeeld droomvlucht een fanatastische attractie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gaan graag naar sprookjeswonderland nu de jongens dat nog leuk vinden. Alles in dat park is erg betaalbaar een ijsje voor 50 cent een een kop koffie voor een euro. Maakt dagjes weg gaan veel leuker! Daarbij komt dat het park altijd prachtig beplant is voorzien van kleine kaartjes zodat je kunt zien welke planten er staan mocht het je interesse hebben. Het park is overzichtelijk en niet te groot. Toch kun je er de hele dag zoet zijn door de voorstellingen en diverse attracties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sprookjeswonderland wat ook bij onze kinderen favoriet. Ook de liedjes. De cd is grijs gedraaid. Oud Valkeveen vonden ze ook heel leuk.
      Nic

      Verwijderen
  6. Wij zijn al een paar keer bij Oud Valkeveen geweest. Dikke pret! Sprookjesbos heb ik ook een keer gedaan, maar dat is voor ons heel ver rijden. Plaswijck is ook heel leuk en niet zo heel duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, pretparken! Dan kan ik echt geen genoeg van krijgen. Vorig jaar had ik zo'n jaarabbonement op Walibi, dat was echt heel erg leuk. Ook gaan we elk jaar minimaal 1 keer naar de Efteling, en we willen binnenkort naar Europapark. Dat is alleen wat duurder, en we moeten er dan met het vliegtuig heen (+ hotel).

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.