Fijn leesvoer; Hillybillybeauty

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - augustus 23, 2017

Iedere woensdag wordt er een blogger uitgelicht op in10jaarfo. Het internet staat vol met ontzettend fijn leesvoer, het is alleen zo lastig om ook net op die ene leuke site terecht te komen. Met deze rubriek probeer ik om meer fijn leesvoer op het internet te ontdekken. Vandaag vertelt Hilde over haar blog Hillybillybeauty.

Even voorstellen...
Hi! Ik ben Hilde, 38 jaar, getrouwd met Andries en mama van 3 heerlijke kids. ( Amy 12, Fenna 11 en Thomas van 6 ). Wij wonen in het westen van het land. Naast bloggen hou ik van lezen en series kijken. Ook kan ik ontzettend genieten van uitjes naar het bos met het gezin ( het liefst in de herfst ). Ik ben een echte huismus die vooral kan genieten van de kortere avonden; kaarsjes aan, kopje thee en de gezelligheid met het gezin. Noem het saai, ik hou ervan!


Bloggen
 Mijn blog is Hillybillybeauty. Ik ben begonnen als beautyblogger, maar langzamerhand zijn er andere onderwerpen bijgekomen wat ik leuk vond om over te bloggen. Onderwerpen over lifestyle, mode, kinderen en budgetteren komen dus ook veelvuldig voor. Die diversiteit vind ik eigenlijk nóg leuker!

Stiekem zou ik wel in de toekomst willen kijken. Ik ben namelijk heel benieuwd hoever ik überhaupt kan komen met mijn blog. Het allerliefste wat ik ermee wil bereiken is een mooie doelgroep blijven bereiken. Steeds groter groeien lijkt mij fantastisch! Ik hoef niet zó groot te worden dat je constant ervoor op pad bent ( de huismus in mij hè? 😉 ). Maar omdat ik zelf geen baan heb, en mijn man en ik het erover waren dat dat op korte termijn wel handig zou zijn, zou ik mijn blog héél graag als parttime baan zien.

Ik ben begonnen met mijn eigen domein in mei 2016. Ik kreeg sinds vorig jaar zomer al geregeld ( beauty ) producten opgestuurd om over te bloggen. Dus ik verdiende er al mee in de vorm van producten. Sinds vorige maand is het pas echt gaan lopen dat ik ook financiële vergoedingen krijg voor bepaalde samenwerkingen.

Eigen naam
 Ik blog gewoon onder mijn eigen naam. Ik ben een open boek, dus ik zou anoniem bloggen heel lastig vinden. Ook vind ik het leuk om mijn blog een persoonlijke touch te geven. Zo draag ik bijvoorbeeld altijd jurkjes van Tante Betsy, en het is al een paar keer voorgekomen dat ik werd herkend als 'Die blogger met die vrolijke jurkjes'. Dat vind ik persoonlijk erg leuk, zo raak je nogal eens in gesprek met iemand.

Meest gelezen 
Mijn meest gelezen berichten zijn mijn blogposts over de No Buy challenge. Ook een blogpost over een Catrice Foundation blijft zeer populair. De minst populaire zijn mijn allereerste blogposts. Ik denk dat dat ook komt omdat ik die zeer slecht heb geschreven op het gebied van SEO waarde, dus die worden in Google ook amper gevonden.

Promotie
Ik heb visitekaartjes, maar daar doe ik eigenlijk nog te weinig mee. Ik promoot mijn blogposts dagelijks op Facebook, Instagram en Twitter. Soms, als ik genoeg tijd heb, deel ik ze ook op Pinterest en Google+. Als de zomervakantie voorbij is ga ik ook weer zelf actief op blogs reageren, dit vind ik leuk om te doen, maar het is ook een win-win situatie omdat het vaak gebeurt dat bezoekers van die blog ook even doorklikken naar jouw blog. Zo krijg je wellicht weer nieuwe vaste bezoekers.

Fijn leesvoer
Ik lees de blogs van een paar goede collega bloggers geregeld. Die bloggers ken ik al ruim een jaar en daarom vind ik het leuk om ook hun blogs geregeld te bezoeken. Ook klik ik vaak blogs aan in de Facebook groep 'Meer geld minder stress'. Zo vind ik de blog die bij die Facebook groep hoort heel interessant, en ook die van aad-actief. Mijn interesse ligt ook op dat vlak dus dan lees je die blogs ook graag.

Blogtip
Als ik één tip zou moeten kiezen? Installeer de plugin Yoast Seo! Sinds ik die plugin op mijn blog heb schrijf ik mijn blogs veel beter SEO proof. Dit is erg belangrijk als je graag ook via zoekmachines gevonden wilt worden. Sinds ik die plugin heb is mijn bezoekersaantal via Google flink omhoog gegaan. Een super handig hulpmiddel om je blog nóg beter te maken.

  • Share:

You Might Also Like

3 reacties

  1. Hee, wat leuk dat je hieraan mee doet Hilde! En ook heel leuk dat je onze Facebook-groep noemt.
    Iedereen die wil besparen is daar welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessante tip. Ik vermoed dat mijn blog ook erg slecht wordt gevonden.. haha. Ik zou daar ook eens mee aan de slag moeten gaan (maar ben er niet zo handig mee..)
    Ik hoop voor je dat je snel wat inkomen eruit zou kunnen halen zodat je niet hoeft te gaan werken (en minder tijd voor je blog hebt.) Want zo werkt dat wel een beetje, merk ik zelf ook sinds ik werk..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga dit blog zeker eens bekijken al was het maar vanwege de mooie looks : ) De Yoast plug in is inderdaad superfijn.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen