Fijn leesvoer: Mademoiselle Fresita

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - augustus 16, 2017

Iedere woensdag wordt er een blogger uitgelicht op in10jaarfo. Het internet staat vol met ontzettend fijn leesvoer, het is alleen zo lastig om ook net op die ene leuke site terecht te komen. Met deze rubriek probeer ik om meer fijn leesvoer op het internet te ontdekken. Vandaag vertelt Stien over haar blog Madamoiselle Fresita

Even voorstellen...
Ik ben Stien, 37 jaar, en ik woon met mijn man en mijn twee dochtertjes Jackie (4) en Lucille (2) in Diest, een kleine stad in Vlaanderen. Ik werk halftijds op het archief van een tv-redactie en breng de rest van mijn tijd door met koffie drinken met vriendinnen, lezen, schrijven, koken, creatief bezig zijn, zorgen voor mijn kinderen en ook een beetje huishouden. 


Bloggen
Mijn blog heet Mademoiselle Fresita. Ik schrijf over alles wat me bezighoudt. Dat valt doorgaans onder de noemer “Kids, Crafts en Kitchenstories”, en dat is meteen dan ook de ondertitel van mijn blog. Het gaat simpelweg over ons leven, en dat probeer ik creatief, gezond, bewust en groen te leven waar mogelijk.Ik schrijf graag, dat heb ik altijd al gedaan. En het is leuker als er ook mensen lezen wat ik schrijf. Dus het schrijven op zich is mijn doel. Ik zou het wel fijn vinden om van schrijven te kunnen leven, maar dat is voorlopig niet aan de orde. Ik plaatste mijn eerste post 7 jaar geleden. Toen hadden we nog geen kinderen en woonden we in Brussel. Een heel ander leven intussen! Ik verdien er geen geld mee, maar ik werk wel af en toe samen met producten die ik vind passen bij mij en mijn blog. Ik en mijn kinderen zijn boekenwurmen, dus wij zijn blij met de stapels boeken die ik krijg in ruil voor een bespreking. Dus ja, af en toe levert het wat “cadeautjes” op.

Populair
Tegenwoordig deel ik weekmenu’s, die zijn nogal populair. En als ik wat persoonlijks vertel over mijn kinderen, dat wordt ook gretig gelezen. Ik ben nogal eerlijk over hoe moeilijk ik het soms vind om hen op te voeden, en dat wordt op prijs gesteld, vermoed ik.

Pseudoniem
Mademoiselle Fresita is een pseudoniem, maar ik maak geen geheim van mijn echte naam. “Mademoiselle Fresita” is de betere versie van Stien, denk ik. Vrolijker, creatiever, een betere mama. Maar uiteindelijk is het toch gewoon Stien.


Promotie
Als ik een stukje geschreven heb, deel ik het op de Facebookpagina van mijn blog en in enkele relevante groepen en als ik eraan denk plaats ik ook een fotootje op Instagram met een link. Zeer uitzonderlijk stem ik in met een interview op andermans blog ;-)

Fijn online leesvoer 
Ik ben ooit begonnen met bloggen na het lezen van de blog van Madame Zsazsa. Ik vind haar nog steeds erg inspirerend en enorm grappig. Andere mooie Vlaamse blogs zijn Tales from the Crib, Mama van Vijf, Villa Appelzee, Ma Vie en Vert. In Nederland ben ik grote fan van De Groene Meisjes en mijn favoriete internationale blog is A Beautiful Mess. Ik houd van mooi vormgegeven blogs met leuke foto's. Meteen ook mijn grootste frustratie, want laat dat nu net niet mijn sterkste kant zijn!

Blogtip
Schrijf de blog die je zelf graag wil lezen! 

  • Share:

You Might Also Like

4 reacties

  1. inderdaad leuk leesvoer en mmm, wat een lekkere weekmenu's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, Diest! Ik heb een zwager die daar in de buurt woont! Ze wonen ergens afgelegden en Diest is voor hen de eerste grote stad.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, Diest is maar een hele kleine stad hoor :-) Waar woont hij dan precies?

      Verwijderen