Fijn leesvoer; Meer geld minder stress

By Financieel onafhankelijk in 10 jaar! - augustus 30, 2017

Iedere woensdag wordt er een blogger uitgelicht op in10jaarfo. Het internet staat vol met ontzettend fijn leesvoer, het is alleen zo lastig om ook net op die ene leuke site terecht te komen. Met deze rubriek probeer ik om meer fijn leesvoer op het internet te ontdekken. Vandaag vertelt Sjoukje over haar blog Meer geld minder stress.

Even voorstellen...
Mijn naam is Sjoukje Bakker. ik ben projectmanager van beroep en sinds vorig jaar doe ik dat als eigen ondernemer. Daarnaast ben ik enthousiast blogger. Ik ben getrouwd en moeder van 2 kinderen.

Bloggen
Mijn blog heet Meer geld, minder stress. En ik schrijf over geld besparen, geld sparen, geld verdienen en hoe je kunt zorgen dat je (financiële) stress kunt verminderen. Ik doe onderzoek naar allerhande financiële zaken en schrijf mijn conclusies op mijn blog. Samengevat vind je op mijn allerhande praktische tips en oplossingen voor al je geld(zorgen). Ik wil graag mensen in beweging krijgen om hun financiën op orde te maken. Er zijn zoveel mensen die in de stress zitten omdat ze financiële zorgen hebben. Door er goed naar te kijken en plannen te maken, kun je je leven zoveel makkelijker maken.

Het afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld een paar challenges georganiseerd. Daar deden in totaal meer dan 1000 mensen aan mee. Na afloop daarvan heb ik zoveel mails en Facebook-berichtjes gekregen van mensen die zich beter voelden door de extra controle over hun geld. Daar word ik heel blij van. Ik blog ondertussen ruim een jaar. Het bloggen doe ik zowel voor de fun als voor mijn inkomen. Omdat ik het zo leuk vind, wil ik er ook graag zoveel mogelijk mee bezig zijn. En dat kan alleen als er ook inkomen tegenover staat natuurlijk.

Ik blog onder mijn eigen naam. Ik vind dat toch het prettigst, ook omdat ik graag met bekenden deel wat ik geschreven heb. Ik schrijf ook alleen dingen op waarvoor ik me niet schaam. :-)

Populair
Mijn boodschappenblogs worden het best gelezen. Bijvoorbeeld mijn bericht over het vinden van de goedkoopste supermarkt, Mensen vinden het heel leuk om te besparen op dagelijkse dingen, dat is duidelijk. Mijn blogs over de opstart van mijn eigen bedrijf worden veel minder goed gelezen. Maar goed, dat is ook logisch, daar kan ook lang niet iedereen iets mee. 

Promotie
Ik heb een hele actieve Facebook-groep met meer dan 8.000 leden waarin ik veel publiceer. Ook heb ik een nieuwsbrief met ruim 1.600 leden. En mijn blog wordt ook vaak gevonden op andere blogs, bijvoorbeeld in de blogroll van deze blog. :-) Daar ben ik dan ook heel dankbaar voor. 

Fijn leesvoer
Ik lees deze blog heel graag. Daarnaast ben ik groot fan van Six figures under, een Amerikaanse bespaarblog. En ik lees ook graag over de avonturen van Lonneke en de blog Leven in het nu, met het oog op de toekomst  vind ik ook heel leuk. 

Blogtip
Deel elkaars werk en versterk elkaar! Ik vind deze rubriek dan ook een heel mooi initiatief! Ik deel ook graag blogs van anderen op mijn Facebook-groep. Je kunt wel heel fanatiek je eigen blog afschermen, maar door mensen juist op andere blogs te wijzen versterk je je eigen informatiewaarde. Veel mensen komen ook naar mijn blog, juist omdat ze daar links naar leuke blogs vinden. Samen kom je veel verder!

  • Share:

You Might Also Like

9 reacties

  1. Hi Sjoukje, leuk om over je te lezen hier. Wat gaaf dat je mensen kan stimuleren met controle op geld en dat daar genoeg interesse in is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moneymonday, woonwoensdag, leesvoer, schrijf je ook nog iets zelf;-)?
    Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar jou mening over MGMS, niet over wat Sjoukje er zelf van vindt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind zo'n persoonlijke touch ook wel erg leuk om te lezen!

      Verwijderen
  3. Meer geld, minder stress? Ik ben net even naar die site geweest, maar ik werd helemaal gestressed van al die reclames en popups...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey! Deze rubriek had ik nog niet gezien! Heel leuk in ieder geval, hoewel ik het inderdaad ook leuk zou vinden om jouw mening erover te lezen :) En mocht je nog een keer deelnemers zoeken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk stukje Sjoukje! Jammer dat niet al te positieve reacties afkomstig zijn van anonieme reageerders, wat mij betreft voegen die reacties niets toe aan deze blog. Leuk initiatief Janine :)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Adrianne! :-)
      En inderdaad, ik vind het ook een leuk initiatief. (En wat anonieme reageerders betreft... Ook daarin ben ik het met je eens.)

      Verwijderen
  6. Leuk dat je op deze manier een blog in het zonnetje zet. Ik kende het blog, maar leuk om hier tegen te komen!

    BeantwoordenVerwijderen